به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان این استان همواره بر جذب بیش از 100 درصد اعتبارت بخش های مختلف ادعا دارند، اما این درحالی است که مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بانک های عامل در سطح ملی از وضعیت جذب اعتبارات چهارمحال و بختیاری گلایه دارند.
وی تصریح کرد: به تازگی گزارشی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شده که چهارمحال و بختیاری از لحاظ ضعف در عملکرد رتبه دوم کشور را دارد.
کاظمی یادآور شد: شاخص بیکاری چهارمحال و بختیاری بسیار بالاست و تعریف ردیفی خاص برای تخصیص بودجه به استان در این حوزه ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد که با 4 درصد اختلاف با کرمانشاه این استان همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سه هزار و 140 میلیارد ریال بوده و این در حالی است که علاوه بر پرداخت مطلوب میزان ابلاغی این اعتبار از سوی بانک های عامل اما همچنان کارکرد پائین و عملکرد ضعیف است.
به گزارش ایرنا، از این سهمیه تاکنون تنها 50 درصد به استان ابلاغ شده که بیشتر آن عقد قرارداد و یا پرداخت شده است.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: این مساله باعث شده تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسات ملی شرمنده باشند.
وی افزود: بررسی اشکالات موجود در این بخش و مشخص شدن مقصر اصلی باید هر چه سریع تر انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرایی نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری علاوه بر تلاش های فراوان مسئولان استان نیز بررسی شود.
وی یادآور شد: مسئولان چهارمحال و بختیاری طوری عمل کنند که جای دفاع از استان در سطح ملی باشد.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت: وقتی رئیس جمهوری بر کمک برای توسعه چهارمحال و بختیاری نظر مساعد دارد پس باید امور مربوط به استان از طریق وزارتخانه ها و سازمان های ملی با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل بانک های استان راهکارهای کارشناسی و قانونی برای پرداخت تسهیلات، رفع موانع سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را بیندیشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دو هزار و 190 طرح نیمه تمام در نقاط مختلف این استان وجود دارد که اعتبار مصوب این طرح ها در سال جاری دو هزار و 418 میلیارد ریال بوده که 99.8 درصد ان محقق شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری افزود: چهارمحال و بختیاری همچنین 6 پروژه جدید با پنج میلیارد و 708 میلیون ریال در دستور کار است و زمان مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام در صورت تخصیص اعتبار و همت مسئولان مرتبط 2.5 سال است.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری جابه جایی 10 درصد اعتبارات شهرستان های 9 گانه استان در فصل های مختلف تصویب و گزارشی از وضعیت جذب اعتبارات این استان در بخش های مختلف ارائه شد.
همچنین در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی 10 طرح سرمایه گذاری شامل انبار نگهداری مواد غذایی، پرورش گوسفند داشتی، طرح گردشگری دره عشق، نیروگاه خورشیدی، گلخانه، تولید شن و ماسه کوهی، پرورش شترمرغ، پرورش باغ پرندگان، افزایش زیربنای احداث پایانه فیبر نوری تصویب شد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.