مهرشاد رخشانی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امسال 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس تخصیص داده شده است، که پیش بینی می شود درصد زیادی از مشکل استاندارد سازی مدارس مرتفع شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بخاری کاربراتوری و چکه ای و زغالی در مدارس سطح کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در صورت وجود این این نوع سیستم در مدارس ، سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور موظف به استاندارد سازی این مدارس است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 30 درصد کل فضاهای آموزشی کشور تخریبی است.
وی تعداد کلاس های درس فعال در کشور را بیش از 530 کلاس درس عنوان کرد و گفت: 90 هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و 50 هزار کلاس نیاز تخریب و بازسازی و ساخت مجدد دارد.
رخشانی مهر اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 300هزار میلیارد ریال (30 هزار میلیارد تومان) برای این مدارس نیاز است.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص 3 میلیارد دلار از صندوق ارزی برای تخریب مدارس فرسوده و تخریبی ، گفت: با اختصاص این میزان اعتبار در قانون بودجه امسال بخشی جدی از مشکلات رفع می خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر دو روزه به استان چهارمحال وبختیاری به بررسی وضعیت مدارس شهرستان های بروجن و فارسان پرداخت.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.