به گزارش ایرنا، اسماعیل الله دادی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود : کالاهای قاچاق کشف شده در استان شامل لوازم خانگی ، لوازم یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی و نوشت افزار بوده است.
وی گفت: تشکیل این تعداد پرونده کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است، ولی از نظر ارزش کالایی 12درصد افزایش را نشان می دهد.
وی، میزان صادرات کالا استان به 50 کشور جهان در 5 ماهه امسال را 34 هزارتن و به ارزش 38 میلیون و 739 هزار دلار عنوان کرد و گفت: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هند، ایتالیا و امارات صادر شده است.
مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری افزود : در این مدت، افزون بر 5 هزار تن کالا به استان وارد شده است که این کالاها شامل ماشین آلات خط تولید، دستگاه های برقی، مصنوعات فلزی و از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و اسپانیا وارد استان شده است.
اله دادی، از نبود تشکل صادراتی در این استان ابراز تاسف کرد و افزود: در صورت فعال شدن این تشکل صنفی و تجاری، امکان ساماندهی، بسته بندی و ثبت سفارش صادرات کالاهای بیشتری از استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است، که حدود 40 واحد صادراتگرا هستند.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.