محمود سریع القلم، استاد دانشگاه شهید بهشتی دیروز اول دی ماه در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی این دانشکده به سخنرانی درباره «تحولات بین المللی و آینده ایران» پرداخت. او در خلال سخنرانی خود یک راهکار را برای مسائل و مشکلات کنونی اقتصاد ایران ارائه داد؛ راهکاری که به نظر او هم در برابر تحریم ها پاسخ می دهد و هم راهکاری برای مقابله با فساد است.

وی گفت: دولت ترامپ سه روز چند نفر در ترکیه را تحریم کرد. اما اردوغان آمریکا را تهدید کرد که اگر تحریم ادامه پیدا کند چند بانک آمریکایی در ترکیه بسته خواهد شد. به این ترتیب ترامپ تحریم ها را پس گرفت. ما ایرانی ها روزی دو سه بار تحریم می شویم چون ارتباط جهانی نداریم. اگر ارتباط جهانی داشتیم و با بانک های جهانی، شرکت ها و ... همکاری می کردیم به تا این حد راحت تحریم نمی شدیم.

سریع القلم ادامه داد: اگر از من بپرسند با فساد در ایران چه کار کنیم می گویم هرچقدر ایران با دنیا بیشتر کار کند فساد در ایران کمتر می شود. اصلا لزومی ندارد سالی چند کنفرانس برگزار کنیم چند نفر کارشناس و مسئول درباره علل فساد، تاریخ فساد و روش های مبارزه با فساد برگزار کنیم و در آخر همه یک کیف بگیرند و بروند. اگر می خواهید فساد و اختلاس ها در ایران تمام شود، سیستم بانکی ایران را جهانی کنید تا شفاف شود که اگر یک نفر یک دلار جابجا کند مشخص شود چه ساعتی و از کجا به کجا منتقل کرده است. آن موقع ببینید برای فساد چه اتفاقی می افتد. وقتی یک کشور با دنیا ارتباطی ندارد در داخل آن هر اتفاقی می افتد.

 

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
80 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.