جی پلاس؛

فیلمی نادر از بازی یک توریست با بچه نهنگ در حضور مادرش!/ روروتو، جزیره ای عجیب و غریب در اقیانوس آرام

روروتو، جزیره آتشفشانی عجیب و غریبی است که به دلیل دور بودن از خطوط کشتیرانی، در تابستان تبدیل به پناهگاه امنی برای نهنگ های گوژپشت و پستانداران دریایی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ سایت آلمانی ویسن نوشت: جزیره روروتو، مکانی شگفت انگیز و عجیب در بخش جنوبی اقیانوس آرام  است. این جزیره متعلق به پلی نزی فرانسه و جزو قلمروهای فرا دریایی این کشور است.

جزیره آتشفشانی عجیب و غریب که به دلیل دور بودن از خطوط کشتیرانی، در تابستان تبدیل به پناهگاه امنی برای نهنگ های گوژپشت و پستانداران دریایی می شود.

این جزیره ناشناخته در بخش جنوبی اقیانوس آرام فقط 10 کیلومتر طول و 5 کیلومتر عرض دارد. به منظور سفر آنجا اول باید به تاهیتی پایتخت پولی نزی فرانسه سفر کرد و بعد 600 کیلومتر به سمت این جزیره پرواز کرد. فرودگاه این جزیره کوچک است و هر روز امکان سفر وجود ندارد.   

این جزیره به پناگاه نهنگ ها معروف است و تورهای تماشای نهنگ و غواصی بسیار مهم و محبوب در اینجا محبوب است. در این ویدیو این غواص توریست این شانس را داشته که بتواند از نزدیک نهنگ و بچه آن را تماشا و فیلمبرداری کند. معمولا نهنگ ها با دیدن انسان ها به سرعت از آن منطقه دور می شوند اما این نهنگ مادر بسیار مهربان به توریست اجازه می دهد با بچه اش بازی کند؛ یک نمایش بسیار نادر.

در گذشته، ساکنین این جزیره با استفاده از تکنیک خاصی متوجه حضور نهنگ ها می شدند، آنها به درخت نهنگ دقت می کردند. در این منطقه با شروع غنچه زدن و گل دادن این درخت، نهنگ ها هم ظهور پیدا می کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید