قراردادهای آتی فروش بیت کوین در حال کاهش هستندReviewed by نیما ملک پور on Aug 28Rating: 5.0

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالت متحده (CFTC) در تاریخ ۲۴ آگوست، تعداد قراردادهای غیرتجاری آتی بیت کوین که مبنی بر کاهش قیمت بیت کوین هستند، کم شده است و این یک اتفاق بسیار مثبت است.

طبق این گزارش موقعیت خالص (Net Position) قراردادهای آتی بیت کوین به میزان ۱,۲۶۶ عدد کاهش یافته است؛ بطوریکه در مقایسه با هفته قبل قراردادهای موقعیت فروش با کاهش ۲۱۰ عددی به ۳,۴۲۶ عدد و قراردادهای موقعیت خرید با افزایش ۵۶ عددی به ۲,۱۶۰ عدد رسیده‌ است.

در حالت کلی تعداد موقعیت‌های فروش هم‌اکنون بیشتر از موقعیت‌های خرید است ولی به دلیل افزایش قابل توجه موقعیت خالص (موقعیت خالص عبارت است از اختلاف بین موقعیت خرید و موقعیت فروش) از عدد منفی ۱۹۲۶ در تاریخ ۵ ژوئن تا منفی ۱۲۶۶ در ۲۱ آگوست می‌توان انتظار داشت که گرایش سرمایه‌گذاران در حال تغییر به سوی بازار صعودی است. همچنین داده‌های جدید بازار هم خبر از شروع روند صعودی جدیدی می‌دهند که چند روز قبل با شروع رشد بیت کوین و آلت کوین‌ها آغاز شده است.

قراردادهای آتی فروش بیت کوین در حال کاهش هستند

برایان کلی در برنامه‌ای که هفته گذشته در شبکه CNBC پخش شد، به داده‌های منتشر شده توسط صرافی CME که نشان از بلوغ بازارهای آتی بیت کوین و افزایش تقاضا داشت، انتقاد کرد:

قراردادهای آتی CME توجه سرمایه‌داران بزرگ را به خود جلب می کند. مانند ماه آوریل (۲۰۱۸) شاهد یک افزایش بزرگ خواهید بود… حدود ۸۵ درصد نرخ رشد. اگر این را با فوریه ۲۰۱۹ قیاس کنید، یک بازار قدرتمند در انتظار است.

قراردادهای آتی فروش بیت کوین در حال کاهش هستند

برایان کلی (Brian Kelly)

آقای کلی همچنین در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که با افزایش بازارهای مشتقه بیت کوین و دیگر پارامترهای موثر، احتمالاً پذیرش ETF بیت کوین تا فوریه ۲۰۱۹ توسط SEC رخ خواهد داد. طبق گفته‌های کلی، حتی تعداد بالای ETF های رد شده نیز این قدرت را نداشت که منجر به فروش هیجانی در بازار شود که نشان‌دهنده مقاوم شدن بازار در برابر این‌گونه اخبار است.

بیت کوین در حال حاضر در محدوده قیمتی ۶,۹۰۰ دلار در حال معامله است که نسبت به روز گذشته ۲٫۶۷ درصد و نسبت به هفته گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید