دادگاه نیویورک حق مسدودسازی شرکت مرتبط با ارز دیجیتال را به کمیسیون کالای آمریکا دادReviewed by نیما ملک پور on Aug 25Rating: 5.0

به گزارش بلومبرگ در تاریخ ۲۴ آگوست، با صدورحکم دادگاه به نفع کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در پرونده‌ی مرتبط با شرکت CabbageTech، این کمیسیون فعالیت‌های این شرکت را به دلیل تخلفات صریح و کلاهبردارانه، به صورت دائمی متوقف خواهد کرد.

در اوایل سال جاری میلادی، پاتریک مک‌دانل، از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و مدیر شرکت کبیج تک (CabbageTech)، به جرم کلاهبرداری و اختلاس در سفارشات و معاملات بیت کوین و لایت کوین متهم شد. مک‌دانل متعاقباً اعلام کرد که CFTC اجازه قانون‌گذاری فعالیت‌های تجاری او را ندارد؛ قاضی ایالت نیویورک آقای جک وینشتاین با رای خود ادعای مک‌دانل را رد کرد.

دادگاه نیویورک حق مسدودسازی شرکت مرتبط با ارز دیجیتال را به کمیسیون کالای آمریکا داد

پاتریک مک‌دانل (Patrick McDonnell)

در ماه جولای قاضی وینشتاین، محاکمه بدون هیئت منصفه را آغاز کرد و اذعان داشت که او با اغوای سرمایه‌گذاران در ایالت‌های مختلف و با مطرح کردن ادعاهای نادرست قصد اختلاس سرمایه آن‌ها را داشته است. در حکم نهایی دادگاه، مک‌دانل محکوم به پرداخت ۲۹۰,۴۲۹ دلار غرامت و در مجموع جریمه ۸۷۱,۲۸۷ دلاری شد.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت در دادگاه بدون وکیل حاضر شد چرا که مک‌دانل ادعا می‌کرد که از پس هزینه‌های آن برنمی‌آید. همچنین او در برابر خواسته قاضی برای استفاده از وکیل تسخیری ایستاد و بعد از آن از حضور در دادگاه نیز خودداری کرد.

مک‌دانل در پرونده دیگری که CFTC پای دیگر آن است و به شرکت دیگرش یعنی کوین دراپ (Coin Drop)، مربوط است، هم حضور دارد. کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در دادگاه اعلام کرد، سرمایه‌گذارانی که برای توصیه‌های معامله‌گری به مک‌دانل و کوین دراپ پول پرداخت کرده‌اند، خدمات یادشده را دریافت نکرده‌اند و مک‌دانل مجبور شده وب‌سایت را از دسترس خارج کند و با انبوهی از مشتریان ناراضی مواجه شده است. همچنین در این دادگاه مطرح شد که کوین دراپ در کمیسیون معاملات آتی آمریکا ثبت نشده است.

دادگاه نیویورک حق مسدودسازی شرکت مرتبط با ارز دیجیتال را به کمیسیون کالای آمریکا داد

جک بی‌.وینشتاین (Jack B. Weinstein)

ماه گذشته در کنگره آمریکا، بیل هویزنگا نماینده ایالت میشیگان، درباره قدرت دادن به مراجع قانون‌گذار SEC و CFTC جهت قانون‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال همانند قوانینی که در دیگر بازارهای مالی وجود دارد، به بحث پرداخت.

در ماه می، کریستوفر جیانکارلو که ریاست CFTC را بر عهده دارد اعلام کرد؛ قانون‌گذاری جامعی در سطوح فدرالی در آینده نزدیک برای ارزهای دیجیتال اتفاق نخواهد افتاد. او همچنین به اساسنامه‌ای که در سال ۱۹۳۵ نوشته شده است و CFTC بر پایه آن عمل می‌کند، اشاره کرد و گفت:

در آغوش گرفتن نوآوری مدرنی مانند بیت کوین با اصطلاحاتی که دهه‌ها قبل تعریف شده‌اند، به زمان نیاز دارد.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید