مدیرعامل پلتفرم Bakkt: قراردادهای بیت کوین کاملا تضمین شده خواهند بود !Reviewed by نیما ملک پور on Aug 21Rating: 5.0

طبق پست رسمی منتشر شده در ۲۰ آگوست، پلتفرم Bakkt که برای مبادله قانونی ارزهای دیجیتال توسط شرکت ICE (مالک بورس نیویورک) در حال راه‌اندازی است، از معاملات مارجین (Margin Trading) برای قرارداهایش پشتیبانی نخواهد کرد و قراردادهای معاملاتی کاملا تضمین شده خواهند بود.

در اوایل ماه آگوست، این شرکت آمریکایی که بزرگترین بازار بورس جهان را در اختیار دارد، علاقه جاه‌طلبانه‌اش را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و ساخت اکوسیستم یکپارچه مشابه بازارهای مالی دیگر جهت پاسخ به نیازهای خریداران و فروشندگان آشکار ساخت.

شرکت ICE همچنین قصد دارد که قرارداد آتی روزانه فیزیکی برای بیت کوین ارائه دهد. انتظار می‌رود که این محصول پس از گرفتن تأییدیه کمیسیون کالای ایالات متحده در ماه نوامبر سال جاری میلادی عرضه شود.

مدیرعامل پلتفرم Bakkt: قراردادهای بیت کوین کاملا تضمین شده خواهند بود !

کلی لوفلر مدیرعامل پلتفرم Bakkt در پست مدیوم سه پایه اساسی «ساختار قانونی پایدار»، «زیرساخت های کیفیت نهادی پیشین و پسین معاملات» و «کشف قیمت شفاف و بهینه» را برای این پروژه و معامله ارزهای دیجیتال عنوان کرد و با بیان اینکه تحویل فیزیکی یک عنصر حیاتی است، افزود:

به طور مشخصی با این راه حل، خرید و فروش بیت کوین کاملاً تضمین شده یا پیش‌پرداخت شده است. بر همین اساس هم قراردادهای جدید روزانه بیت کوین ما بصورت مارجین قابل معامله نخواهد بود و امکان استفاده از اهرم بر روی یک ادعای کاغذی برای یک دارایی واقعی وجود نخواهد داشت.

خانم مدیرعامل تاکید کرد که این برنامه‌ها استراتژی این پلتفرم را از قراردادهای آتی موجود بیت کوین نظیر CME و CBOE که به شدت به پول‌های فیات وابسته‌اند، متمایز می‌کند.

به گفته خانم لوفلر، پلتفرم Bakkt با خودداری کردن از «معاملات مارجین، استفاده از اهرم‌ها و تسویه نقدی» و ارائه یک بازار امن و قانونی، به صورتی بهتر از تمامیت بازار حمایت خواهد کرد و به هدف «شکل‌گیری قیمت مطمئن» که کلید پیشرفت ارزهای دیجیتال است، دست خواهد یافت.

مدیرعامل پلتفرم Bakkt: قراردادهای بیت کوین کاملا تضمین شده خواهند بود !

کلی لوفلر (Kelly Loeffler)

متن منتشر شده از خانم لوفلر، صحبت‌های ICE در اولین اطلاعیه راه‌اندازی پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال را به خوبی تایید می‌کند؛ بطوریکه این تصدیق اهداف، از جانب جامعه ارزهای دیجیتال با استقبال مواجه شده است.

از چند هفته پیش که خبر ورود ICE به بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد، شور و هیجانی به راه افتاده است. با این حال برخی نگرانی‌های خود را در رابطه با تاثیر منفی مالی‌سازی بر اساس اهرم‌ها را برای بازار ارزهای دیجیتال ابراز کرده‌اند. این مجادله از اواخر سال ۲۰۱۷ که قراردادهای آتی برای بیت کوین معرفی شد، به‌وجود آمد. شاید همین مشاجره‌ها انگیزه اصلی خانم لوفلر برای انتخاب راهی متفاوت از بقیه باشد.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید