کاهش قیمت بیت کوین در پی اخبار منفی گوگل و صندوق بین‌المللی پولReviewed by محمد آذرنیوار on Mar 14Rating: 5.0
چاپ این مطلب
صبح امروز (۲۳ اسفند) به دلیل اخبار نگران کننده از ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین بازهم به زیر ۹۰۰۰ دلار کاهش یافت. اغلب ارزهای دیجیتال دیگر هم با افت قیمت مواجه شدند.

ابتدا پستی از رئیس صندوق بین‌المللی پول، کریستین لاگارد در وبلاگ رسمی این سازمان منتشر شد که روند صعودی بازار را متوقف کرد. لاگارد در این پست ازتنظیم کنندگان کشورهای سراسر دنیا درخواست کرد که با تنظیم مقررات سخت‌گیرانه برای ارزهای دیجیتال از موارد مجرمانه‌ای مانند پول‌شویی و تأمینمالی تروریست جلوگیری کنند.

کاهش قیمت بیت کوین در پی اخبار منفی گوگل و صندوق بین‌المللی پول

لاگارد به عنوان نمونه نام فروشگاه دارک وب AlphaBay را ذکر کرد و اظهار داشت که در آن بیش از ۱ میلیارد دلار پول‌شویی صورت گرفته بود. او همچنین اشاره کرد که «نوسانات شدید» دارایی‌های دیجیتالی موجب آسیب به ثبات اقتصادی می‌شوند.

لاگارد پیش از این از بیت کوین به عنوان «فقط یک هدر رفت انرژی» یاد کرده بود.

پس از چند ساعت از این موضوع، خبری از ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال در گوگل در تمام رسانه‌های جهان گسترش یافت که آب سردی بر بازار بود. فیس‌بوک هم چند هفته پیش چنین اقدامی را انجام داد.

بنابراین بزرگ‌ترین شرکت‌ها دنیا، به نوعی پشت ارزهای دیجیتال را خالی کردند. گوگل که از دو روز پیش تبلیغات ارزهای دیجیتال را به حالت تعلیق درآورده بود،‌ امروز به صورت رسمی ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال را اعلام کرد.

زمانی که در حال نگارش این مقاله هستیم، بیت کوین با قیمت حدود ۸,۷۰۰ دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود که نسبت به دیروز حدود ۴ درصد کاهش قیمت داشته است. اتریوم هم که از چند هفته پیش سیر نزولی در پیشگرفته بود،‌ تحت تأثیر اخبار و سقوط بیت کوین، بیش از ۵ درصد کاهش قیمت داشت.

پس از کاهش شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ژانویه و فوریه ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین در یک ماه اخیر، اغلب بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار در نوسان است. به دلیل بی‌اعتمادی این روزهای بازار ارزهای دیجیتال، کوچکترین اخبار مثبت یا منفی به شدت در قیمت‌ها تاثیرگذار هستند.

دیدگاه تان را بنویسید