یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده گفته که «لیبرا» موظف است تا پیش از عرضه، به بالاترین استانداردهای مطابقت قانونی در این کشور برسد.

به‌نقل از «کوین دسک»، سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در ژنو اعلام کرد:

نه تنها لیبرا، بلکه دیگر ارزهای دیجیتال نیز برای فعالیت ناحیه‌ای یا سراسری در ایالات‌متحده، موظف‌اند تمامی قوانین مبارزه با جرایم اقتصادی و پیشگیری از آن‌ها را رعایت کنند.

به‌گزارش رویترز، مندلکر روز سه‌شنبه گفت:

چه بیت کوین، چه اتریوم و چه لیبرا، حرف ما برای همه آنها یکسان است: قوانین ضد پول‌شویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را از همان ابتدا در طراحی‌های خود لحاظ کنید.

این صحبت‌ها در حالی در نشستی پیرامون ارزهای دیجیتال با مقامات سوئیسی صورت گرفت که مندلکر اعلام کرد که قصد دارد امروز (۲۰ شهریور) با مقامات «نهاد نظارت بر بازارهای سوئیس» به دیدار و گفتگو بنشیند.

در نشست روز سه‌شنبه، مقامات آمریکایی با مسئولینی از دولت سوئیس، بانک تسویه حساب بین‌المللی و برخی دیگر از موسسات مالی سوئیس دیدار کردند.

طبق اعلام رویترز این نشست حول محور بکارگیری سیاست‌های ضد پول‌شویی و ضرورت اقدامات بالقوه در خصوص پروژه‌هایی که در چهارچوب‌های قانونی فعالیت نمی‌کنند برگزار شد.

مندلکر عقیده دارد که صنعت دارایی‌های دیجیتال به شدت بر روی ساخت زیرساخت‌ها تمرکز دارد و دقت کافی را در خصوص توقف تروریست‌ها و مجرمان در خصوص استفاده از شبکه‌های خود به خرج نمی‌دهد. مندلکر اضافه کرد که این مجرمان از چنین شبکه‌هایی برای تبادل ارزش استفاده می‌کنند.

وی همچنین با اعلام نقش پر رنگ سوئیس در این حوزه و تبدیل شدن آن به‌عنوان کشور دوستدار ارزهای دیجیتال، خطاب به کشورهایی که چنین رویکردی را اتخاذ کرده‌اند گفت:

این وظیفه سوئیس است که این نگرانی‌ها را در مرکز توجهات خود قرار دهد.

نهاد نظارتی بر تبادلات مالی و سیستم‌های اقتصادی در حالی نسبت به برنامه‌های فیس‌بوک و ارز دیجیتال این شرکت نگران است که بانک مرکزی سوئیس پیش‌تر اعلام کرده بود نسبت به چشم انداز عرضه لیبرا با آرامش برخورد خواهد کرد. بانک مرکزی سوئیس در ادامه افزود:

به نظر می‌رسد فیس‌بوک تمایل دارد تا در چهارچوب قوانین پا به میدان بگذارد.

ماه جولای (تیر) «کمیسیون فدرال حفاظت از داده‌ها و اطلاعات سوئیس» اعلام کرد که فیس‌بوک نسبت به درخواست اطلاعات بیشتر در خصوص اقداماتی که برای حفاظت از داده‌های کاربران انجام خواهد داد، واکنشی نشان نداده است. این حجم از توجهات از طرف نهادهای امنیتی سوئیس به واسطه ثبت شرکت لیبرا در این کشور است.

«مکسین واترز»، از اعضای کنگره آمریکا و سرپرست کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، اواخر ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که ملاقات‌ها نتوانسته است نگرانی‌ها نسبت به ارزی که توسط یک شرکت خصوصی ایجاد و کنترل می‌شود را کاهش دهد.

[تعداد: 2    میانگین: 4.5/5]

دیدگاه تان را بنویسید