محققین امنیتی در آخرین کاوش‌های خود روند جدیدی از مبادلات غیرقانونی و پردرآمد بیت کوین به پول‌های رایج را در انجمن‌ها و بازارهای سیاه دارک‌ وب کشف کرده‌اند.

به نقل از کوین‌دسک و بر اساس گزارش فصلی بلک مارکت از شرکت امنیتی آرمور، در این طرح پولشویی که در دارک‌ وب فراگیر شده، مجرمان در ازای فروش پول‌های رایج مانند دلار، تنها بخشی از آن را به صورت بیت کوین دریافت می‌کنند.

تیم تحقیقاتی شرکت امنیتی آرمور در رابطه با این اقدام مجرمان که آن‌ها را از خطر سروکار داشتن با اموال مسروقه دور می‌کند، در گزارش گفته است:

هکرهای زیادی به دنبال انتقال پول‌های دزدی به حساب‌های بانکی یا حساب پی‌پل و وسترن یونیون هستند که انتخاب آن با مشتری است.

تیم آرموری در این باره گفت که فعالیت این سرویس غیرقانونی از سال گذشته مشاهده شده و ‌هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر در دارک وب محبوب شده است.

مشتریان این سرویس‌ها با پرداخت ۱۰ الی ۱۲ درصد از مبلغ دلاری به صورت بیت کوین وارد معامله می‌شوند. برای نمونه مشتریان با پرداخت مقداری بیت کوین به ارزش ۸۰۰ دلار، قادر به دریافت ۱۰,۰۰۰ دلار در یکی از حساب‌های بانکی، پی‌پال یا وسترن‌یونیون خواهند بود.

نگرانی عمده‌ای که درباره این سرویس جدید وجود دارد، علاوه بر مقرون به صرفه بودنش از نظر اقتصادی، کار را برای مشتریانش نیز نسبت به روش‌های قبلی ساده‌تر کرده است. برای دریافت پول‌های دزدیده شده از سوی هکرها، دیگر لازم به خرید اطلاعات حساب بانکی دزدی، راه‌اندازی یک حساب قاچاقچی پول (money mule) برای دریافت مبلغ و وارد شدن به آن برای انتقال پول نخواهد بود. شرکت آرمور این طرح را «سرویس پولشویی بی‌نقص کلید در دست» خوانده است.

البته فروش دلارهای سرقتی در ازای چنین مبالغ کمی، دلایلی نیز دارد. جذابیت این طرح پولشویی برای هکرها، سروکار نداشتن آن‌ها با پول‌های دزدی است و انتقالشان، خطرات را به سمت مشتریان این سرویس روانه می‌کند.

همچنین در این گزارش ذکر شده است که بیت کوین همچنان محبوب‌ترین ارز دیجیتال دارک وب به شمار می‌رود. بنا به گزارش آرمور، ارزهای دیجیتال دیگری مانند مونرو، دش و زی‌کش که قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی آن‌ها بیشتر است، به دلیل نیاز به تخصص فنی بیشتر از سوی مشتریان سرویس، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

[تعداد: 4    میانگین: 2.5/5]

دیدگاه تان را بنویسید