تام لی از قریب‌الوقوع بودن جهش بلند بیت کوین می‌گویدReviewed by نیما ملک پور on Oct 25Rating: 5.0

بلاک شو (Blockshow) اعلام کرده است که کنفرانس جدیدی از ۲۷ نوامبر تا ۱ دسامبر سال جاری میلادی (هفته بلاک چین آسیا) در سنگاپور برگزار خواهد کرد. این کنفرانس بلاک چین و ارزهای دیجیتال با همراهی بیش از ۱۰۰ رهبر صنعتی برجسته و افراد تأثیرگذار ارزهای دیجیتال و با بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۵۰ کشور مختلف برپا خواهد شد. محل برگزاری این کنفرانس یکی از زیباترین نقاط سنگاپور و در هتل ۵ ستاره مارینا بی سندز خواهد بود.

سخنرانان دعوت شده به هفته بلاک چین آسیا شامل جیسون شو نماینده کنگره ارزهای دیجیتال و قانون‌گذار تایوانی، استنلی یانگ مدیر ارشد فناوری آی‌بی‌اِم و مدیر سابق بخش نوآوری مَس، جیهان چو موسس و مدیرعامل اجرایی کنتیک و موسس بنیاد سوشال آلفا، بابی لی موسس بی‌تی‌سی‌سی و از اعضای اصلی بنیاد بیت کوین، ریچارد ونگ سهام‌دار گروه سرمایه‌گذاری DraperDragon و DFJDragon، رمینگتون آنگ سهام‌دار فنبوشی کپیتال، مایکل گو فعال در حوزه بلاک چین و موسس باکس‌ماینینگ، ونسا کائو سهام‌دار سورا ونچرز و مدیر اجرایی سابق کریپتو جی‌ار‌ار و بسیاری دیگر خواهند بود که رسانه‌های ۳۶kr و ODaily آن‌ها را به عنوان موثرترین افراد حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.

تام لی از قریب‌الوقوع بودن جهش بلند بیت کوین می‌گوید

جمعی از افراد دعوت شده به کنفرانس آتی بلاک چین در آسیا

یکی از اشخاص مطرح این حوزه که انتظار دعوتش نیز می‌رفت، توماس لی موسس Fundstrat Global Advisors و تحلیلگر وال‌استریت با بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه بازارهای مالی است. نام این تحلیلگر برجسته از سال ۱۹۹۸ به طور پیوسته بین اسامی برترین سرمایه‌گذاران بزرگ سال دیده می‌شود. او از نخستین سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازارهای مالی سنتی بود که درباره بیت کوین صحبت کرد و به خاطر نگاه مثبتی که به ارزهای دیجیتال داشت نیز به شهرت رسید.

«اتریوم تا پایان سال ۲۰۱۹ تا ۱,۹۰۰ دلار صعود خواهد کرد» ، «بیت کوین با انفجار شدیدی می‌تواند سال جاری را به پایان برساند» این‌ها برخی از پیش‌بینی‌های جنجالی توماس لی است. علاوه بر این، او انتظار یک تغییر روند در بازار ارزهای دیجیتال و وضعیت فعلی بازار را دارد که در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد.

تیم بلاک‌شو با این تحلیلگر مطرح طی گردهمایی که در لاس‌وگاس برگزار شد، گفتگویی داشت و از او درباره اینکه چرا بیت کوین سال باشکوهی را در ۲۰۱۹ تجربه خواهد کرد و اینکه آیا بحران مالی دیگری در شرف وقوع است، سوال شد.

بلاک شو: به نظر شما کدام ارز دیجیتال بیشترین سوددهی را سال آینده خواهد داشت؟ آیا این مهره یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده خواهد بود یا انتظار دارید بازیگران جدیدی بر بازار چیره شوند؟

توماس لی: پیش‌بینی کردن همیشه کار چالش‌برانگیزی است اما مطمئنم یک توکن یا کوین با رشد فوق‌العاده‌ای بین کاربران فعال مواجه خواهد شد. در سال‌های گذشته ارزهای دیجیتال بسیار موفقی نظیر ایاس، استلار، بیت کوین و دوج کوین را مشاهده کردیم که بین کاربران فعال رشد بی‌نظیری داشتند. حداقل انتظار دارم که بیت کوین یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال در سال آینده باشد.

بلاک شو: چه زمانی بیت کوین روند نزولی بلندمدت خود را خواهد شکست؟

توماس لی: بیت کوین در حال آماده شدن برای شکستن این روند است. این ارز دیجیتال در حوالی محدوده ۶,۰۰۰ دلار حمایت خود را پیدا کرده که برابر با نقطه سر به سر شدن آن با هزینه‌های ماینینگ است.

بلاک شو: نظرتان درباره پیش‌بینی بانک جی‌پی مورگان که بحران بعدی اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد، چیست؟ آیا شما هم با این موافقید؟

توماس لی: به نظر من، وقوع یک بحرانی مالی اجتناب ناپذیر است، اما اظهار نظر درباره زمان رخداد آن هرگز قطعی نخواهد بود. امروز اهرم بزرگتری وجود دارد و البته بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان هم به دلیل نرخ‌های پایین فعلی فضای کمی برای جنبیدن دارند. با این اوصاف من منتظر یک بحران مالی قریب‌الوقوع نیستم.

بلاک شو: به نظر شما این امکان وجود دارد تا کل قاره آسیا در آینده به منطقه‌ دوستدار ارزهای دیجیتال تبدیل شود؟

توماس لی: آسیا منطقه‌ای است که انتظار دارم ارزهای دیجیتال از آنجا شکوفا شوند. جمعیت بالایی از مردم جوان و کشورهای به اصطلاح زیرک در این قاره وجود دارند. همچنین برخی موارد وسیع کاربردی از ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌هایی مانند وی‌چت و غیره در آن فعالیت دارند.

تام لی از قریب‌الوقوع بودن جهش بلند بیت کوین می‌گوید

بلاک شو: به نظر شما رخدادها چه تأثیری بر صنعت بلاک چین خواهد داشت؟

توماس لی: بلاک چین به جامعه‌ای که آن را حمایت می‌کند و همچنین کنفرانس‌ها و رخدادهایی که اجازه گردهمایی جوامع مختلف را می‌دهد، وابسته است.

بلاک شو: نظر شما درباره ارز دیجیتال باثبات تتر (USDT) که پشتوانه آن دلار آمریکاست، چیست؟ چشم‌انداز شما در این باره چگونه است؟

توماس لی: من با توکن تتر که پشتوانه دلاری دارد، احساس راحتی می‌کنم و به تیم تتر اعتماد دارم.

بلاک شو: چه انتظاری از ارزهای دیجیتال باثبات (Stablecoin) دارید؟

توماس لی: ارزهای دیجیتال باثبات ایده‌ی تازه‌ای است و امیدوارم این ایده کار کند.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید