انتقال 100 میلیون دلار بیت کوین به صرافی/ آیا سقوطی در راه است ؟Reviewed by میلاد غفاری on Sep 17Rating: 5.0

هنوز عموم مردم با صنعت ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند؛ برای همین معاملاتی در این دنیا می‌شود برای بسیاری از مردم مخفی و شاید هیچ وقت اسرار آن برای عموم فاش نشود.

شواهد حاکی از آن است یکی از کیف پول‌های بیت کوین، در ده روز ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از کیف پول خود خارج کرده است؛ این کیف پول که حدود ۸۴۴ میلیون دلار بیت کوین داشته است بعد از چهار سال ناگهان فعال شده است.

آخرین تراکنش‌های این کیف پول مربوط ۴ سال پیش بوده است که فعال شدن ناگهانی این کیف پول در این برهه‌ی زمانی می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت‌ها داشته باشد.

این کیف پول حاوی ۱۱۱,۱۱۴ بیت کوین که حدود ۰٫۵۲ درصد از کل بیت کوین‌ها می‌باشد. گزارش‌ها حاکی از این است که ۱۰۰ میلیون دلار از این کیف پول به صرافی‌های بایننس و بیت‌فاینکس طی ده روزه اخیر منتقل شده است.

این تراکنش‌ها توسط کاربر شبکه‌ی اجتماعی ردیت (Reddit) که با نام کاربری Sick_Silk اطلاع رسانی شد:

به نظر می‌رسد که صاحب کیف پول مرتبط با سایت سیلک رود از ۳ روز قبل در حال جابه‌جایی بیت کوین‌های خود می‌باشد و آن را به حساب‌های  ۱۰۰ تایی تقسیم می‌کند. کیف پول اصلی حاوی  ۱۱۱,۱۱۴ بیت کوین و بیت کوین کش  که حدود ۸۴۴ میلیون دلار ارزش دارد؛ آخرین انتقال این کیف پول حدود ۴ سال ۵ ماه پیش در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۴ بوده است.

این کاربر ردیت مشکوک است که این حساب مربوط به سایت سیلک رود است؛ این سایت برای کاربران امکان تبادل کالای غیر مجاز را با بیت کوین فراهم می‌کرد که صاحب آن در سال ۲۰۱۳  توسط FBI دستگیر شد.

ارتباط این کیف پول با سایت سیلک رود به آن جهت است که این کاربر معتقد است این آدرس برای راس اولبریچ موسس سیلک رود بوده است.

 

آیا پای صرافی Mt. Gox در میان است؟

انتقال 100 میلیون دلار بیت کوین به صرافی/ آیا سقوطی در راه است ؟

در این میان متخصص امنیت کیف‌های پول بیت کوین Wiz Sec معتقد است که این حساب مربوط به صرافی Mt. Gox می‌باشد؛ که بار‌‌ها با فروش‌های متوالی خود موجب ریزش قیمت بیت کوین شده است. سرقت از این صرافی در سال ۲۰۱۴  یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ بیت کوین است که در آن سال باعث ریزش بسیار عظیم  قیمت‌ شد.

منبع:cointrust
print

دیدگاه تان را بنویسید