به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«1-می گویند تجمع 25 مرداد قم" که در ان رئیس جمهور تلویحاً تهدید شده بود "خودجوش" بوده . 

"خودجوش" یعنی چه ؟ یعنی همینطوری چندنفر در خیابانی همدیگر را دیده اند ، از حرف همدیگر خوششان امده است و یکی یکی به هم ملحق شده اند و جمع شده اند کنار همدیگر و شده اند یک تجمع ؟ چگونه چنین چیزی ممکن است ؟

یا نه! چند نفر یکجایی دور هم جلسه ای گذاشته اند . با هم حرف زده اند . شعرهایشان را معلوم کرده اند . پلاکاردهای کوچک و بزرگ تهیه کرده اند و نهایتاً سازمانی داده اند وبا قرار قبلی جایی جمع شده اند و شعر رداده اند . این دیگر خودجوش نیست . واژه ها را که نمی شود در معنی غیر واقعی به کار برد و لوث کرد . 

از طرف دیگر ، تجمع های دیگری هم پیش می آید ، که با همان تعبیر می توان آنها را " خودجوش " نامید . اما از این یکی ها کلی آدم را دستگیر می کنند و پرونده تشکیل می شود و تحقیقات و قرار وثیقه و بازداشت و.... نهایتاً رأی محکومیت . چرا ؟ چون مجوز نداشته . چون خودجوش بوده است . 

چرا باید برای جریانهایی خاص "خودجوش"  بودن ، موجب حریم امن و امنیتی باشد که در ان هرچه می کنند و می گویند ، مبرا از هر مسئولیت و مؤاخذه ای باشد ، اما برای دیگران "خودجوش " بودن نه تنها بی معناست ، بلکه خودش گناهی نابخشودنی است که سزایان ، بدترین مجازاتهاست .

2-کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی مشغول رقابت ورزشی است . زنان ورزشکار کشور نیز سهمی درخور از این رقابتها دارند . اما تلویزیون ایران فیلمی از رقابتهای زنان ورزشکار ایرانی نمایش نمی دهد . این زنان ورزشکار ، که همپای مردان کشور برای ایران افتخار می آفرینند ، دیده نمی شوند . زنانی که در همین کشور وبا همه سختی ها و گمنانی ها با تلاشهای شبانه روزی برای میهن خود افتخار کسب می کنند ، از حق مشروع دیده شدن ، از حق مشروع مفتخر شدن در دید مستقیم ملت محرومند . حتی در رشته هایی مثل ورزش های رزمی که هر دو رقیب تمام تنشان پوشیده است هم تلویزیون از نمایش خودداری می کند . کسی که برای ملت خود افتخار کسب می کند ، حق دارد شناخته شود ، حق دارد شهرت پیدا کند ، حق دارد مردم بدانند در چه رقابت دشواری پیروز شده است . تلویزیون زنان ورزشکار ایران را از این حق محروم می کند . ملت ایران را هم از حق دیدن فرزندان خود محروم می کند . 

تبعیض در اجرای قانون ، عین بی قانونی است . در جامعه ای که قانون تا این اندازه تبعیض آمیز اجرا می شود ، اصلاً قانونی باقی نمی ماند . بی قانونی همه را قربانی می کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.