به گزارش جماران؛ محمدرضا نجفی، عضو فراکسیون امید، خواستار استقبال نمایندگان از طرحی شد که سبب علنی شدن آرای نمایندگان می شود. وی در پستی اینستاگرامی نوشت:

قراراست بزودی -احتمالا فردا -طرح الحاقیه یک تبصره به ماده١٢٢آیین نامه داخلی مجلس شورای إسلامی در صحن بهارستان به رای گذاشته شود.

در صورت  رای مجلس به این تبصره ،هیات  رئیسه موظف می شود اسامی نمایندگان موافق ، مخالف ، ممتنع و نمایندگانی که در رای گیری شرکت نکرده اندرا به همراه مشروح مذاکرات در روزنامه رسمی یا  پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی منتشر کند .

به باور من علنی شدن آرای نمایندگان در موافقت ،مخالفت و حتی سکوت در برابر تصمیمات مجلس منجر به رفتار مسئولانه تر  و گامی در جهت تقویت ابزارهای دمکراسی است .

با رای مجلس به شفافیت آرایشان نمایندگان گام به گام تمرین می کنند تا رودبایستی و تعارفاتشان را با ذینفعان  کنار بگذارند و صدای به حق مردم باشند، این تغییر مسیر سبب خواهد شد که در نهایت مجلسی متعهدتر و کارآمدتر شکل بگیرد.

مجلسی که منافع مردم را به مصالح سیاسی یا گروهی ترجیح خواهد داد.

در همین راستا از دیگر نمایندگان مجلس شورای إسلامی که سودای در راس امور قرار گرفتن مجلس شورای اسلامی را دارند می خواهم با نگاه دور اندیشانه به این الحاقیه رای مثبت دهند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.