غلامعلی رجایی به بیاین برخی ناشنیده ها از اهلاق کاری شهید بهشتی پرداخت.

به گزارش جماران، رجایی در کانال تلگرامی خود نوشت: در آستانه سالگرد شهدای بزرگوار فاجعه هفتم تیرماه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تیر ماه سال 1360قرار داریم.

فاجعه تلخی که شهیدی قدر ناشناخته همچون دکتر بهشتی را از ما گرفت.

بسیار از این شهید باید گفت و مع الاسف گفته نمی شود وخدای را سپاس که درخور بضاعتم دو دهه پیش،کتابی درسیره این عزیزنگاشتم که ماحصل مصاحبه باحدود یکصدشخصیت بود.

از ابعاد برجسته شخصیت شهید که در این کتاب که بنیادشهیداخیرا پس از وقفه ای تاسف آور و طولانی چند ساله به باز نشر آن همت کرد مفصل بدان پرداخته شده ویژگیهای فردی بخصوص نظم کاری و برنامه ای وی بود.

به نمونه ی زیبا اکتفا می کنم وطالبان مطالب بیشتر را به کتاب ارجاع می دهم.

شهیدبهشتی  درتنظیم اوقاتش  بسیار دقیق بود مثلا وقتی جلسه ای ناتمام می ماند به طرف می گفت وقت اکنون شماتمام شد چند دقیقه برای نوبت بعد وقت ملاقات بگیر و بیا تا بحث به  نتیجه برسد.

روش ایشان اینطور نبود که  وقت بعدی را که به فرد یا افراد دیگری داده بود نادیده بگیرد وجلسه را ادامه بدهد.

نکته جالب این که این شهید که به انتخاب امام یکی از سه گزینه  رهبری نهضت پس از فوت یا شهادت امام در دوره سخت مبارزه در حوادث احتمالی بود،گاهی در دفتر یادداشت خود که در آن وقتهای ملاقات به دیگران را یادداشت می کرد، می نوشت  : وقت به خودم!

درود و رحمت بی پایان الهی بر این ستاره همیشه درخشان فقاهت و لعن و نفرین ابدی بر منافقین کور دلی که این وجود با برکت را از ملت گرفتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.