سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: هنوز دو روز از اظهارات ترامپ نسبت به سیاست این کشور پیرامون برجام نمی‌گذرد که وزیر امور خارجه آمریکا روز یک‌شنبه در اظهاراتی موضع دولت آمریکا را در خصوص وضعیت برجام روشن‌تر کرده است.

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت:

«هنوز دو روز از اظهارات ترامپ نسبت به سیاست این کشور پیرامون برجام نمی گذرد که تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی موضع دولت آمریکا را در خصوص وضعیت برجام روشن تر کرده است. وی که در مصاحبه با سی ان ان شرکت کرده بود امروز اعلام نمود که ما در برجام میمانیم و همانطور که ژنرال ماتیس تاکید کرده است قصد نداریم از کنگره بخواهیم که به وضع و برگرداندن تحریمهایی که نتیجه ی آن پایان یکجانبه برجام خواهد بود مبادرت نماید. من هم خودم با این سیاست موافق هستم و هم ترامپ با این سیاست موافق است. 

وی تاکید کرد که آمریکا بررسی خواهد کرد که چگونه میتوانیم در برجام بمانیم و سپس با دوستان و متحدین خود تلاش کنیم که نقیصه ها و ضعفهای آنرا رفع کنیم. ما کاملا اجرای برجام را دنبال خواهیم کرد و بعد به اتخاذ اقدامات لازم برای رفع ضعفهای برجام مبادرت خواهیم نمود. وی گفت توافق بر سر اختلافات میتواند در قالب توافق دیگری ( و نه از طریق مذاکره مجدد و تغییر برجام) صورت گیرد. 

در همین حال بنا به گزارش خبرگزاری رویترز نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز که از طراحان اصلی استراتژی ترامپ در خصوص ایجاد مانع بر سر راه تایید پایبندی ایران به برجام بوده است امروز در صحبت دیگری اعلام نموده است که آمریکا در موقعیت فعلی به عضویت خود در برجام ادامه میدهد».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.