اولاً اکثریت اعضای شورای نگهبان در جلسه حاضر بوده و همین برای صدق عنوان حضور شورای نگهبان کافیست . همچنانکه در مورد مجلس هم لازم نیست 100 درصد نمایندگان حاضر باشند . ثانیاً .هیچ کجا در قانون اساسی ذکر نشده است که حضور اعضای شورای نگهبان شرط صحت مراسم است و بدون آنها مراسم صحیح نیست

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی در واکنش به اظهارات غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد مبنی بر باطل بودن مراسم تحلیف دیروز، در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبق اصل 121 قانون اساسی مراسم تحلیف با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان برگزار می شود . اما به خلاف شبهه ای که انداخته اند ، حضور شورای نگهبان شرط صحت مراسم سوگند نیست . اولاً اکثریت اعضای شورای نگهبان در جلسه حاضر بوده و همین برای صدق عنوان حضور شورای نگهبان کافیست . همچنانکه در مورد مجلس هم لازم نیست 100 درصد نمایندگان حاضر باشند . ثانیاً .هیچ کجا در قانون اساسی ذکر نشده است که حضور اعضای شورای نگهبان شرط صحت مراسم است و بدون آنها مراسم صحیح نیست . از سیاق عبارت هم چنین معنایی به دست نمی آید . حضور در مراسم "تکلیف" اعضای شورای نگهبان است و اگر حاضر نشوند ، ترک تکلیف کرده اند اما آسیبی به صحت مراسم وارد نمی شود. اگر گفته شود حضور شورای نگهبان شرط صحت مراسم سوگند است ، نتجهء فاسد و نادرست آن این می شود که اگر آنها اصلاً در مراسم شرکت نکنند ، مراسم هیچگاه برگزار نخواهد شد و رأی ملت و حکم رهبری ، معلق می شوند که این با اصول بنیادین قانون اساسی در تعارض است . در منطق حقوق هر تفسیری که با بنیادها در تضاد باشد ، مردود است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.