معاون امور زنان رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از مریم میرزاخانی که شعر «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را / تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید» در زیر آن نوشته شده است، نوشت: این شاگرد صبور ریاضی"، به عنوان نخستین زن و نخستین ایرانی با کسب مدال فیلدز که مهمترین جایزه ریاضی جهان است، برای ایران و زن ایرانی افتخار آفرید و نمونه ای از اراده، همت و توان مثال زدنی زنان و جوانان کشورمان را در سطح جهانی به نمایش گذاشت.

به گزارش جماران شهین ملاوردی نوشته است: 

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

امروز در کمال ناباوری و با نهایت تاسف در غم از دست دادن زودهنگام پروفسور مریم میرزاخانی دانشمند جوان و نابغه ریاضی ایران و  جهان به سوگ نشسته ایم. "این شاگرد صبور ریاضی"، به عنوان نخستین زن و نخستین ایرانی با کسب مدال فیلدز که مهمترین جایزه ریاضی جهان است، برای ایران و زن ایرانی افتخار آفرید و نمونه ای از اراده، همت و توان مثال زدنی زنان و جوانان کشورمان را در سطح جهانی به نمایش گذاشت.

درس بزرگ او برای نسل جوان این است که با بلندپروازی "برای مسیر طولانی علم حد و پایانی قائل نباشند "و دریغ و درد که خود معادله چند مجهولی مرگ را چه زود حل کرد و جهانی را در بهت و اندوه فرو برد.

این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده سوگوارش و ملت ایران و بویژه جامعه علمی کشور و جهان تسلیت عرض نموده، ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان، از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را مسالت می نماید.

بی تردید آثار، خدمات و نام پرآوازه اش در تاریخ علم جهان جاودانه خواهد ماند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.