عبدی در باره سهم خواهی از کابینه دوازدهم می گوید: اگر من بخواهم یک کابینه تشکیل بدهم،حتما ملاحظات سیاسی در باره نیروهای بسیج شده را رعایت می کنم.

عباس عبدی در صفحه تلگرام خود نوشت: روزنامه شرق(امروز شنبه) در باره مجادلات مطرح شده در خصوص سهم خواهی از کابینه سوالی را با بنده طرح کرد که پاسخ آن به شرح زیر تقدیم می شود:

بحث سهم خواهی از هر دو طرف به شکل نادرستی مطرح شده است.کار سیاست ، بسیج و حمایت کردن نیروها  پشت یک هدف و تلاش برای  عملیاتی شدن و تحقق آن هدف است. اگر نیروهای سیاسی بخواهند انتخاباتی را انجام داده وبعد هم  کابینه ای را شکل دهند، طبیعی است که این کابینه باید معرف نیروهایی باشد که می خواهد برای رسیدن به هدف بسیج کند. حتی اگرشما بهترین کابینه را به لحاظ تخصصی تشکیل بدهید، اما این کابینه نتواند معرف مناسبی برای نیروهای بسیج شده باشد نتیجه این می شود که آن کابینه در عمل ناموفق خواهد بود.

با ذکر یک مثال درباره چاقو و دسته بیشتر توضیح خواهم داد. شما می توانید یک چاقوی تیز داشته باشید اما اگر دسته نداشته باشد تا به عنوان اهرم برای فشار، قرار بگیرد،این چاقو قادر به بریدن نخواهد بود.چاقویی که اهرم بلندی دارد،حتی اگر تیز هم نباشد خیلی بهتر می تواند برش بدهد تا چاقویی که تیز است ولی هیچ اهرمی ندارد. من قصدم این نیست که بگویم آقای روحانی چه کسی را انتخاب کند و یا نکند، یا حتی نمی دانم منظور مناقدین چیست این مسئله آقای روحانی است. اما در نهایت همچنان که این مسئله (انتخاب اعضای کابینه) در اختیار روحانی است، موافقت یا مخالفت با کابینه او هم در اختیار نمایندگان یا نیروهای سیاسی دیگر است. اگر من بخواهم یک کابینه تشکیل بدهم،حتما ملاحظات سیاسی در باره نیروهای بسیج شده را رعایت می کنم. فردا نمی توانم بگویم شما سهم خواهی سیاسی می کنید باید کنار بروید. بله؛ ممکن است کسی سهم خواهی شخصی کند و آن را پشت سهم خواهی گروهی پنهان کند، عکس این مطلب هم صادق است. یعنی کسی دنبال سهم خواهی شخصی است ،ولی  آن را در لفافه مخالفت با سهم خواهی دیگران پنهان می کند. بنابراین به جای این حرف هایی که جز نقار چیز دیگری ندارد به نظرم بهتر است اجازه بدهند رئیس جمهور هرکسی را که می خواهد انتخاب کند، اما همیشه این آمادگی را داشته باشد که دیگران هم متناسب با انتخاب او در مورد این انتخاب نظر بدهند. این یک حق دو طرفه است و فردا نمی توان به دیگران گفت این گونه نظر ندهید .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.