یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اینستاگرام مصطفی معین:

"دوباره ایران ؛ دوباره روحانی"

مشارکت فعال و آگاهانه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه جاری، ضرورتی سرنوشت ساز است! حضور باشکوه مردم بر سر صندوق های رای و انتخاب نامزد اصلح نیز در گرو تلاش جمعی نخبگان و شکل گیری گفتمان عمومی "دوباره ایران ؛ دوباره روحانی" است!

وزیر علوم دولت اصلاحات نوشت: از علل مهم عقب افتادگی کشورهای اسلامی و جهان سوم، عدم استمرار سیاستها و برنامه های توسعه  آنها به دلیل بی ثباتی و تغییرات پی در پی مدیریت هاست.

 

به گزارش جماران، در یادداشت اینستاگرامی دکتر  مصطفی معین آمده است:

 

از علل مهم عقب افتادگی کشورهای اسلامی و جهان سوم، عدم استمرار سیاستها و برنامه های توسعه آنها به دلیل بی ثباتی و تغییرات پی در پی مدیریت هاست.

این بی ثباتی نیز خود به علت سیاست زدگی امور، فقدان نهادهای مدنی، نبود رقابت سالم و قانونمند احزاب سیاسی فراگیر و بحران سازی های سیاسی بر سر قدرت می باشد! در نتیجه، این کشورها به جای انباشت تجربه و بهره گیری از فرصت های زودگذر توسعه ملی، دچار تهدید از دست رفتن فرصت ها، فاصله گرفتن بیش از پیش با جوامع توسعه یافته و پس رفت به سوی فقر روز افزون و تحقیر ملی خواهند گردید!

 

لذا اینکه بعد از ۳۸ سال از انقلاب ایران، دولت تدبیر و امید اولین دولت تک دوره ای باشد، نشانه ای از سیر قهقرائی کشور خواهد بود.

این است که مشارکت فعال و آگاهانه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه جاری، ضرورتی سرنوشت ساز است! حضور باشکوه مردم بر سر صندوق های رای و انتخاب نامزد اصلح نیز در گرو تلاش جمعی نخبگان و شکل گیری گفتمان عمومی "دوباره ایران ؛ دوباره روحانی" است!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.