به گزارش جماران، حمیدرضا جلایی پور، استاد دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

جناب احمدی نژاد و بقایی پس از عدم احراز صلاحیت از سوی شوری نگهبان در انتخابات، امروز طی نامه ای اعلام کردند که در این انتخابات از «هیچ کاندیدایی» دفاع نمی کنند.

 در صورتی که به نظر می رسد نیرویی که احساس می کند «واقعا مردمی» است و در میان مردم محبوبیت جدی دارد باید از این محبوبیت و سرمایه سیاسی و اجتماعی به نفع کاندیدایی نزدیک به خود در میان کاندیداهای ریاست جمهوری و یا از یک لیست شورا ها در میان لیست ها دفاع کند. تا از این راه به جامعه کمک کرده باشد.

درست مانند خاتمی و هاشمی رفسنجانی که به رغم اعمال محدودیت بر آنها از افراد و لیست های نزدیک به مواضع خود دفاع می کردند و می کنند.

 اما چرا احمدی نژاد و بقایی چنین نکردند؟ پاسخ این سوال را باید از خودشان پرسید.

 ولی ارزیابی من این است که پایگاه مردمی آنها «سست» است  و مبتنی بر یک «مردم انگیزی قلابی» و بی ریشه است.

 اگر احمدی نژاد اطمینان داشت که پایگاه قرص و محکم مردمی دارد، حتما مثل خاتمی از یک شخصیت نزدیک در میان کاندیداهای ریاست جمهوری و از میان لیست ها از یک لیست در انتخابات شورای شهر تهران حمایت می کرد تا بدینوسیله بتواند هم به هوادارانش خدمت کند و هم پایگاه رای خود را نیز به رخ منتقدانش بکشد.

پس اینکه در انتخابات ۱۳۹۶ «احمدی نژاد فرصت شناس» پس از ردصلاحیت نمی آید از یک لیست نزدیک به خود در شورای شهر دفاع کند، این فرصت را به طور آشکار به ما محققان اجتماعی می دهد که تشخیص دهیم او مثل خاتمی پایگاه جدی مردمی ندارد  و او شخصیت «مردم گرایی» در خدمت کاهش رنجهای مردم نیست بلکه او یک «مردم انگیز غیر جدی»، بی ریشه و جنجالی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.