سید رسول موسوی، دستیار وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که حق هر کشوری است که حضور و اقامت اتباع خارجی در سرزمین خود را مدیریت نماید، اما اگر پاکستان در آستانه زمستان در تصمیم خود به اخراج اجباری مهاجران افغان تجدید نظر کند و به مهاجران تا بهار سال آینده فرصت بدهد کاری اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.

به گزارش جماران؛ دستیار وزارت خارجه ایران گفت مدیریت اتباع خارجی در هر کشوری حق هر کشوری است.

سید رسول موسوی، دستیار وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود حق هر کشوری است که حضور و اقامت اتباع خارجی در سرزمین خود را مدیریت نماید، اما اگر پاکستان در آستانه زمستان در تصمیم خود به اخراج اجباری مهاجران افغان تجدید نظر کند و به مهاجران تا بهار سال آینده فرصت بدهد کاری اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد از نگاه انسانی اگر در تصمیم به اخراج خانواده‌ها، زنان و کودکان افغانستانی‌ از پاکستان در آستانه زمستان تجدید نظر می شد، این کار بر روابط دو کشور تاثیرات مثبت را می گذاشت.

 این در حالی است که حدود یک ماه پیش حکومت پاکستان به ۱.۷ میلیون مهاجر «فاقد اسناد اقامت» تا اول نوامبر(۱۰ عقرب) مهلت داد تا این کشور را ترک‌ کنند.

پاکستان هشدار داده است در صورت عدم ترک، این مهاجران بازداشت شده و اخراج خواهند شد.

این تصمیم حکومت پاکستان با واکنش‌های جهانی مواجه شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر موقت پاکستان‌ از او خواست تا تصمیم اخراج اجباری مهاجران به‌ویژه افغانستانی های فاقد اسناد را لغو کند.

سازمان عفو بین‌الملل، که چند روز پیش گزارش مفصلی از آزار و اذیت مهاجران افغانستانی به دست پلیس پاکستان منتشر کرد، بار دیگر تاکید کرده است که وضعیت این مهاجران نگران‌کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.