عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: کمتر از دو ماه از اعلام موفقیت دولت در کاهش ۰/۷ واحد درصدی نرخ بیکاری نگذشته است که گزارش جدید مرکز آمار نشان میدهد نرخ بیکاری با رسیدن به ۹/۷ درصد در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل پائیز آن ۱/۵ واحد درصد و نسبت به زمستان سال قبل از آن ، ۰/۳ واحد درصد افزایش یافته است.

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: کمتر از دو ماه از اعلام موفقیت دولت در کاهش ۰/۷ واحد درصدی نرخ بیکاری نگذشته است که گزارش جدید مرکز آمار نشان میدهد نرخ بیکاری با رسیدن به ۹/۷ درصد در زمستان ۱۴۰۱  نسبت به فصل پائیز آن ۱/۵ واحد درصد و نسبت به زمستان سال قبل از آن ، ۰/۳ واحد درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: در واقع به جای ایجاد یک میلیون شغل وعده داده شده برای یکسال، صرفا ۲۶ درصد آن تحقق یافته است، یعنی ۲۶۳ هزار نفر به جمعیت شاغل اضافه شده است که کمتر از افراد جویای کار جدید می باشد.

همتی نوشت: ضمن توصیه به دولت برای اجتناب از استناد به آمار در مقاطع کوتاه مدت برای نشان دادن موفقیت مجددا توجه مسؤلین بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر مذاکرات براى بسط ارتباطات اقتصادى بین الملل و کنترل انتظارات جهت تمرکز بر سرمایه گذاری برای رشد اشتغال و تولید جلب میکنم .

***

چندی پیش صولت مرتضوی وزیر کار اعلا کرده بود که دولت در یک سال اخیر یک میلیون شغل ایجاد کرده و به به وعده خود در این زمینه جامه عمل پوشانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.