پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علی ربیعی نوشت؛

تاراج قانونی؟!

اخیرا طرحی توسط نمایندگان مجلس تهیه شده که پنجاه درصد فعالیت سوداگران را قانونی می‌کند و تاسف‌انگیز اینکه این طرح به نام "مبارزه با فساد" تهیه شده است. ظاهرا این روزها هر کسی هرچه در ذهن دارد حتی سیاست‌گذاریهای فسادزا را نیز به نام مبارزه با فساد مطرح می‌کند.

به گزارش جماران؛ علی ربیعی نوشت: امروز، روز جهانی موزه است. آثار باستانی ما میراث ملموس و ناملموس ایرانیان است. موزه‌های ملی،  نهادهایی برای انتقال عناصر فرهنگی و تمدنی گذشتگان یک ملت برای نسل‌های بعدی و عاملی برای شکل‌گیری ذهنیت توسعه‌گرا هستند.

متاسفانه به علت فقدان فرهنگ توجه به میراث و سواستفاده سایر کشورها به خصوص سوداگران غربی بسیاری از گنجینه‌‌ها و عناصر مادی تمدنی ما در موزه‌های خارج قرار گرفته است. در موزه‌های روسیه تا انگلیس و فرانسه و آمریکا، تاراج غم انگیز ما به چشم می‌خورد.

در کمال تعجب، اخیرا طرحی توسط نمایندگان مجلس  تهیه شده  که پنجاه درصد فعالیت سوداگران را قانونی می‌کند و تاسف‌انگیز اینکه این طرح به نام "مبارزه با فساد" تهیه شده است. ظاهرا این روزها هر کسی هرچه در ذهن دارد حتی سیاست‌گذاریهای فسادزا را نیز به نام مبارزه با فساد مطرح می‌کند. 

شایسته است نمایندگان مطرح کننده در امر این سیاست‌گذاری مهم، به دیدگاههای صاحبنظران و دلسوزان توجه ببشتری نموده و از این سیاست‌گذاری اجتناب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.