چرا با نقل قول غلط از وزیر امور خارجه سابق کشور، چنین تفسیر کذب و زیان‌باری از برجام را منتشر و در فضای عمومی ترویج می‌کنید؟ حتی سرسخت‌ترین لابی‌های ایران‌ستیز در واشنگتن نیز برای توجیه عملکرد جنایتکارانه ترامپ تا کنون چنین تفسیری از مفاد برجام ارائه نداده‌اند!

به گزارش جماران؛ رضا نصری در یک رشته توییت نوشت: ۱) خانم دکتر الهیان، شما نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستید. کلام شما بار حقوقی، رسمیت و بازتاب بین‌المللی دارد. محتوا و جنس کلام شما نباید از جنس کلام مغرضانه برخی رسانه‌ها باشد. بفرمایید کجا ظریف اعتراف کرده اطلاعی نداشته تحریم‌ها در برجام لغو نشده؟

۲) چرا با نقل قول غلط از وزیر امور خارجه سابق کشور، چنین تفسیر کذب و زیان‌باری از برجام را منتشر و در فضای عمومی ترویج می‌کنید؟ حتی سرسخت‌ترین لابی‌های ایران‌ستیز در واشنگتن نیز برای توجیه عملکرد جنایتکارانه ترامپ تا کنون چنین تفسیری از مفاد برجام ارائه نداده‌اند!

۳) حتی تیم حقوقی کاخ سفید ترامپ و صدها حقوقدان وزارت خارجه آقای پومپئو نیز برای توجیه خروج آمریکا از توافق - و قانونی جلوه دادن بازگشت تحریم‌ها‌ - نتوانستند به یک بند از برجام استناد کنند یا حتی یک خط از آن را تفسیر به مطلوب کنند.

چرا برای توجیه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران بستر حقوقی فراهم و پهن می‌کنید؟

۴) چرا برای اینکه طعنه‌ای به ظریف و روحانی زده باشید، از جایگاه رسمی نماینده مجلس، تفسیری از برجام ارائه می‌دهید که نه تنها از جانب طرف مقابل قابل بهره‌برداری است، بلکه وزیر امور خارجه محترم و تیم مذاکره‌کننده جدید را نیز در تلا‌ش‌شان برای احیای برجام معذب می‌‌سازد؟

۵) از شما دعوت می‌کنم توضیحات زیر در مورد شائبه تعلیق و مبحث تحریم‌های اتحادیه اروپا را مطالعه کنید؛ و چنانچه قانع شدید، از صحن علنی مجلس به سوءبرداشت خود از اظهارات جناب دکتر ظریف و مفاد مربوطه برجام اعتراف و این خطا را جبران بفرمایید.

 

photo_2021-10-10_10-27-54

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.