حمید ابوطالبی نوشت: روشن است هرچه در آینده اتفاق بیفتد مسئولیت آن با مجلس انقلابی است؛ و تنها مسئله، شفاف کردنِ رابطه‌ی قدرت و مسئولیت و پذیرشِ مسئولیت تبعات آنها از سوی مجلس است.

به گزارش جماران؛ حمید ابوطالبی در یک رشته توییت نوشت: «ارتباط تنگاتنگِ قدرت ومسئولیت در امرحکومت چندان پیچیده نیست؛ آنچه این پیچیدگی را بیشتر میکند عدم شفافیت آن است. مجلس انقلابی دو طرح را به ملت ارائه کرده است:

یکی خروج ایران از برجام با جرم‌انگاری عدم اجرای آن؛ و دیگری مقابله با آمریکا و تعیین تکلیف برای دولت درخصوص منطقه تا سال ۱۴۲۰؛ 

اینکه این طرحها با سیاستِ ما چه می‌کند مهم است، ولی مهمتر از آن شفاف‌سازی مسئولیت کسانی است که قدرت خود را در جهت انقلابیگری در سیاست خارجی بکار گرفته‌اند؛ بی آنکه بدانند در سیاست خارجی و دیپلماسی انقلابیگری ممکن نیست، مگر‌ بیرون آوردن کفش چون خروشچف و کوبیدن آن بر روی میز در سازمان ملل متحد.

آنان که نگران معیشت مردم‌اند چرا می خواهند آنرا در محاصره‌ای سهمگین‌تر از تحریم قرار دهند؟  آنان که دغدغه‌ی زندگی مردم دارند چرا اصلی‌ترین عرصه‌ی معیشت و اقتصاد را به بحران‌های پیچیده گره می زنند؟ ‌آنان که دغدغه‌ی کشور دارند چگونه مسئولیت ناامنی در عرصه‌ی سیاست خارجی را پذیرا میشوند؟

روشن است هرچه در آینده اتفاق بیفتد مسئولیت آن با مجلس انقلابی است؛ و تنها مسئله، شفاف کردنِ رابطه‌ی قدرت و مسئولیت و پذیرشِ مسئولیت تبعات آنها از سوی مجلس است؛ دولت که با مخالفت خود تاکنون سلب مسئولیت کرده و خود را کنار کشیده است.

نامه شهید رجایی به رییس‌جمهور فرانسه را هرگز فراموش‌ نکنیم!»

 

photo_2021-01-05_22-47-25

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.