یک حقوقدان با انتقاد از سانسور کتاب های درسی نوشت: وقتی گفته شد که چیز بی هویتی به نام منشور حقوق شهروندی بیهوده است و جلوی دستگاه های اجرایی را بگیرید که ناقضان بزرگ حقوق شهروندی اند، یعنی همین. مهم است؟ نه .

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان، در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک موقعی یک چیزی توسط آقای روحانی منتشر شد.  چیزی پرگو و بی محتوا به نام منشور حقوق شهروندی که از همان اولش هم در طبقه های بایگانی راکد جا گرفت. اگرچه برایش سر و صدا کردند ولی همان موقعش هم چیزی نبود. 

حالا یک نگاهی به آن بیاندازید . بعد یک سراغی از وزارت آموزش و پرورش بگیرید ببینید چه بلایی دارند بر سر حقوق نویسندگان و فرهنگ این کشور و دانش اموزان می آورند.

تصویر محجوب دختربچگان را در نقاشی کودکانه ای سانسور می کنند. بعد در نوشتۀ مرحوم نادر ابراهیمی دست می برند . بعدش داستان هوشنگ مرادی کرمانی را تغییر می دهند .

حالا نوبت به یکی از بزرگترین شخصیتهای شعر و ادب و هنگ ایران و زبان فارسی ، حضرت مولانا جلال الدین بلخی رومی رسیده است که شعرش را می آورند ولی نامش را سانسور و حذف می کند(کتاب فارسی پایۀ نهم).{در اینجا بخوانید}

وقتی گفته شد که چیز بی هویتی به نام منشور حقوق شهروندی بیهوده است و جلوی دستگاه های اجرایی را بگیرید که ناقضان بزرگ حقوق شهروندی اند، یعنی همین. مهم است؟ نه .

بگذارید کارشان را بکنند و حقوق همه را نقض کنند خصوصاً در جایی مثل آموزش و پرورش که متکفل تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین است. تربیت؟ حق؟ حقوق ملت؟»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.