سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نوشت: «به باور بسیاری از آتش‌نشانان باتجربه، همه عملیات‌های آتش‌نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش‌نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می‌شوند که ضرورت حضور یک آتش‌نشان زن را دوچندان می‌کند.»

به گزارش جماران؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: جذب ۱۶ آتش‌نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران، خبر خوشی است که نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی در قامت آتش‌نشان را می‌دهد.

«علی اعطا» روز پنجشنبه با انتشار رشته توییتی در این باره نوشت: ۲۰۲ سال پیش مصادف با سال ١٨١٨ شمسی «مولی ویلیامز»، زن آفریقایی-آمریکایی در نیویورک برای اولین‌بار ⁧آتش‌نشان⁩ شد اما سهم ایران از حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش‌نشان اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب را داشته است تا تصمیمی واقعی!

اعطا ادامه داد: ۱۴ سال پیش در پی فراخوان آتش‌نشانی ⁧کرج،⁩ اولین آتش‌نشانان زنِ خاورمیانه پس از گذراندن آزمون‌های سنگین علمی و عملی در این شهر مشغول به  کار شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پس از آن طرح‌های مشابه دیگری هم برای جذب آتش‌نشانان زن در دیگر شهرها اجرا شد اما مانع بزرگ بر سر آتش‌نشان شدن بانوان، تعریف آتش‌نشانی به عنوان فعالیتی مردانه بوده است.

وی افزود: به باور بسیاری از آتش‌نشانان باتجربه، همه عملیات‌های آتش‌نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش‌نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می‌شوند که ضرورت حضور یک آتش‌نشان زن  را دوچندان می‌کند.

به گفته وی تا به امروز در تهران آتش‌نشانانِ زن بیشتر در مانورها و برنامه‌های نمایشی حضور داشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.