اقدام توهین آمیز روزنامه تهران تایمز که تصویر میرحسین موسوی را در کنار دونالد ترامپ قرار داده با واکنش های مختلفی در رسانه ها و فضای مجازی همراه شده است.

به گزارش جماران؛ افشین علا، شاعر و نویسنده، در کانال تلگرامی خود نوشت:

به نام خدا

مدیر مسئول محترم روزنامه تهران تایمز

با سلام

تصویر موهنی که در آن دو نیمه از دو چهره را در قالب یک صورت، آن هم در صفحه ی اول روزنامه تان درج کردید، مایه ی بهت، اندوه و خشم بسیاری از اقشار ملت ایران و علاقه مندان نظام و انقلاب اسلامی شد.

شاید انگیزه ی شما در این اقدام، اثبات شباهت ادعای دو نامزد ریاست جمهوری در ایران ٨٨ و آمریکای ٢٠٢٠ باشد. اما یکی دانستن پلیدترین و شرورترین دشمن ایران و انقلاب و قاتل بی شرم شهید قاسم سلیمانی یعنی دونالد ترامپ با یکی از پیشگامان نهضت اسلامی که اکنون در حصر نیز به سر می برد و امکان پاسخگویی به این اهانت بی سابقه را ندارد، اقدامی زشت و ناجوانمردانه است.

فکر نمی کنم هیچیک از مخالفان مهندس موسوی از آحاد مردم محترم و ولایتمداری که هنوز هم به رفتار ایشان در سال ٨٨ اعتراض دارند گرفته تا شخص رهبری معظم انقلاب به این گونه اهانت ها راضی باشند.

چرا که شما کسی را که مظهر فساد، قلدری، جنایت، چپاول و وقاحت در جهان معاصر است، به کسی تشبیه کرده اید که تا سال ٦٨ یار محبوب امام راحل و تا سال ٨٨ مشاور مورد احترام رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی بوده است. از اینها هم که بگذریم ایشان علاوه بر سیادت، به پاکدستی و سلامت نفس نیز شهره است و با وجود معترض بودن به نظام، هیچ نسبتی با دشمنان خارجی ایران و انقلاب ندارد.

لذا خواهش می کنم هرچه زودتر این اشتباه و اهانت آشکار را جبران کنید و با دامن زدن به خاطرات تلخ ٨٨ بر آتش خشم و نقار بیشتر بین بزرگان نظام و آحاد ملت رنج کشیده ی ایران ندمید.

افشین علا

آذر ٩٩

 

***

مدیرمسئول روزنامه مستقل: تصویرسازی صورت موسوی و ترامپ اوج بی‌شرافتی است/ دستگاه‌های امنیتی برخورد کنند

علی نظری در حساب توئیتر خود نوشت: «این اوج بی شرافتی است که یک روزنامه حکومتی بخرج میدهد ودرتصویرسازی شنیع نیمتای صورت مهندس موسوی راباترامپ ممزوج کرده است. ای کاش دستگاههای امنیتی و هییت نظارت برمطبوعات با این مطبوعه سخیف برخورد می کردند.آن روزها که موسوی بااقتدار ۸سال جنگ را اداره میکرد این ناجوانمردان کجا بودند؟»

 

***

حمایت کیهان از ترامپ در مقابل موسوی!

کیهان نوشت: «تهران تایمز با ‌اشاره به ادعای مشابه ترامپ و موسوی و واکنش‌های متفاوت دموکرات‌ها و همچنین رسانه‌های غربی نوشت: در حالی که دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل اعلام زودرس پیروزی به شدت انتقاد کردند، کاملا برعکس از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 که به شدت به نتایج انتخابات اعتراض کرد، حمایت کردند و رقیب او محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران را به تقلب در انتخابات متهم کرد.

موسوی اولین نامزد انتخابات ایران بود که شکست خود را باور نکرد. در حالی که مردم ایران در حال آماده شدن برای جشن باشکوهترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود بودند که در ایران برگزار شده است، موسوی در اولین بیانیه خود پس از انتخابات زودرس پیروزی را اعلام کرد.

اقدام این روزنامه انگلیسی‌زبان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از کاربران با برجسته‌سازی تشابه رفتاری ترامپ و موسوی، تناقض واکنش‌های رسانه‌های خارجی و برخی جریانات داخلی به این مسئله را تقبیح کردند.»

 

***

روزنامه اعتماد: اقدام سخیفی بود

روزنامه اعتماد نوشت: انتخابات 2020 امریکا نه‌تنها آن‌طور که بسیاری از چهره‌های سیاسی و تحلیلگران گفته و می‌گویند بر انتخابات 1400 ایران اثرگذار خواهد بود، بلکه بر برخی مناسبات سیاسی و غیرانتخاباتی ایران نیز موثر است و همین چندروزی که از برگزاری آن در ایالات متحده گذشته، شاهد بروز و ظهور برخی از این آثار و تاثیرات بودیم. در این میان اظهارات عجیب دونالد ترامپ مبنی بر عدم پذیرش نتیجه انتخابات و طرح ادعای تقلب گسترده در آن انتخابات، البته نه در سطح رسمی سیاست‌ورزی و کنشگری رسانه‌ای در حوزه سیاست، بلکه در سطوح غیررسمی و مشخصا در فضای مجازی، ازسوی طیفی از کاربران موسوم به «ارزشی‌ها» مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در اقدامی غیراخلاقی و دور از انتظار نظام انتخابات ایالات متحده با نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی مقایسه شد. مقایسه‌ای با تمرکز بر انتخابات بحث‌انگیز ریاست‌جمهوری دوره دهم در خردادماه 88 و تشبیه رفتار امروز دونالد ترامپ به آن‌چه در جریان آن انتخابات با استناد به مستنداتی ازسوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو کاندیدای اصلاح‌طلب آن انتخابات شاهد بودیم. 

تا این‌جای کار البته موضوع از آن‌چنان اهمیتی برخوردار نبود؛ چه آنکه این دست بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است و اگرچه رفتاری که از این طیف از کاربران صورت گرفت، مذموم و ناپسند بود اما باتوجه به آنکه ذیل اظهارنظر شخصی چند شهروند و در حساب کاربری شخصی آنها منتشر می‌شد، قابل اغماض بود. این رویکرد اما روز گذشته در سطحی رسمی و توسط یک روزنامه کثیرالانتشار تکرار شد؛ البته پس از آنکه چند وبسایت و پایگاه خبری همچون «مشرق» نیز اقدام به تکرار این ادعا کرده و از این مقایسه نوشتند. بر این اساس، روزنامه انگلیسی‌زبان «تهران‌تایمز» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در صفحه نخست خود تصویری گرافیکی منتشر کرد که نیمی از چهره میرحسین موسوی را کنار نیمی از چهره دونالد ترامپ قرار داد و در تیتر نخست خود نوشت: «دو ادعای مشابه، یک جهان کامل». 

در این میان، اتفاق عجیب دیگر وقتی رقم خورد که فایل صوتی یک گفت‌وگوی مطبوعاتی با یکی از مسوولان این روزنامه در فضای مجازی منتشر شد و بر اساس آن، این مقام‌مسوول در روزنامه «تهران‌تایمز»، در واکنش به این پرسش که آیا درصورت ارایه جوابیه از جانب خانواده مهندس موسوی، این روزنامه به‌موجب قانون حاضر به نشر آن خواهد بود، پاسخ منفی داد و تاکید کرد که از این قانون تبعیت نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • بهروز

    واقعیت تلخه برادر

    پاسخ