عباس عبدی پیرامون ماجرای درگذشت جوان مشهدی نوشت: «اگر حکومتی می‌خواهد که مردم قانون را رعایت کنند در درجه اول ماموران خودش باید ملتزم به اجرای قانون باشند.»

به گزارش جماران؛ عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی، در کانال تلگرامی خود ضمن انتشار کلیپی مربوط به فوت یک جوان مشهدی، در یادداشتی با عنوان «پاسخی نامربوط» نوشت: «اگر این فیلم برای توجیه اقدام پلیس منتشر شده است باید گفت که عذر بدتر از گناه است. چرا؟

بنده همان زمان که فیلم را دیدم حدس زدم که مسأله‌ای وجود داشته که آن پلیس خود را محق به این برخورد دانسته و مردم هم اعتراضی نمی‌کنند. مثل نمایش مجرمین دیگر در خیابان جمهوری دو هفته پیش.

ولی این کار تعریف غیرقانونی از مسیولیت پلیس است، و در اصل فرقی با اقدامات خلاف قانون آن فرد ندارد که قطعا بدتر است. زیرا مأمور رسمی چنین خشونتی را بدون مجوز قانونی انجام می‌دهد. اگر متهم مقاومت می‌کرد مواجهه متعارف و متناسب از سوی پلیس پذیرفتنی است ولی زدن فرد بازداشتی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد شکنجه محسوب می‌شود. 

اگر حکومتی می‌خواهد که مردم قانون را رعایت کنند در درجه اول ماموران خودش باید ملتزم به اجرای قانون باشند. تخطی از قانون از سوی ماموران به معنای صدور مجوز نقض قانون آز طرف مردم است.

 

ویدیویی که برخی رسانه‌ها از علت بازداشت جنجالی در مشهد منتشر کردند  

روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از برخورد عجیب یک مامور پلیس در جریان بازداشت یک نفر در مشهد خبرساز شد و گفته شد متهم به نام «مهرداد سپهری» بعد از دستگیری در پی خفگی ناشی از اسپری فلفل فوت کرده بود. پرونده علت فوت این فرد در دستگاه قضایی در حال بررسی است.»

حجم ویدیو: 7.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.