یک استادیار حقوق از گفت و گوهایش با قاضی منصوری، که امروز خبر درگذشتش منتشر شده، نوشت.

به گزارش جماران؛ محسن برهانی استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در اینستاگرام نوشت:

«فرجامی تلخ و مبهم. خبر قتل یا خودکشی “قاضی منصوری  بسیاری را شوکه کرد.

در چندین جلسه تدریس در مجتمع های قضایی مختلف (ونک، الهیه و ارشاد) با ایشان برخورد کردم و با هم کمی گعده کردیم: بسیار مودب و محترم بود و علیرغم بیماری‌ صعب‌العلاجش تا دم در مرا مشایعت میکرد و میگفت احترام استاد واجب است. از لحاظ علمی پایینتر از متوسط بود. بیان دو نمونه:

اول. در مورد حکمی که برای سعید‌ حنایی در مشهد صادر و او را محکوم به اعدام کرده بود با هم گفتگو کردیم. گفت او هیچ تعرضی به زنان نکرد و تنها آنها را میکشت.. گفتم به اعتقاد مهدورالدم بودن زنها را میکشت و مستحق قصاص نبود. ایشان گفتند بله ولی آن‌ ماده را رییس وقت قوه قضاییه (مرحوم آقای شاهرودی) قبول نداشتند!!! دوم. میگفتند که اگر کسی به رفیقش کمک نکند و مانع قتلش نشود ممسک است و مستحق حبس ابد!! و ادعا کردند من اینگونه حکم دادم و حکمم هم تایید شد. یعنی با کمال تعجب بر ترک فعل و عدم یاری رسانی به غیر، حکم حبس ابد داده بود.

پرونده دختران انقلاب، در زمان ایشان رسیدگی و منجر به صدور کیفرخواست دهساله شد.

الان در محضر الهی حاضر است و خدا میداند چه برایشان میگذرد.. خدا کند اهل نجات باشد.

او هر که بود و هر چه کرد باید بدانیم که تنها “متهم به جرم است و نه مجرم”؛ شاید اگر بازمیگشت و از خود دفاع میکرد، تبریٔه میشد. پس مراقب باشیم آخرتمان را مفت نفروشیم.

شاید اشتباه کرد در ارسال کلیپ مبنی بر تصمیم بر بازگشت به ایران، شاید اگر نمیخواست برگردد زنده میماند، شاید هم خودکشی کرد، شاید هم ... خدا میداند و بس.

در دعاها مضمون عجیبی وجود دارد: اللّهُمَّ لا تَجعَلْنی عِظَةً لِمَن اتّعظ (خدایا مرا مایه موعظه و پند سایرین قرار مده). اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.