به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی،  رییس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌ و تلاش جدی و فوری مسوولان است.

بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر امور خارجه، همه توان و همت خود را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش های خود ادامه خواهد داد.  

تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده، همگی در این راستا است. بحمدالله، پیگیری ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است. در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خود برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! باید توضیح بدهم که تلاش ما فقط برای برداشتن محدودیت ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

همه می دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب می کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

بانک مرکزی همه تلاش خود را به منظور گشایش‌ های بیشتر در رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همان طور که پیش از شیوع کرونا، مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده به خوبی شکل داده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.