به گزارش جماران؛ حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«ایالات متحده با خروج از برجام "بسته سیاستی فشار حداکثری" را علیه ایران طراحی و اجرا کرده‌است. هدف این بسته، ظاهرا مدیریت تغییر رفتار و آماده سازی ایران برای مذاکرات جدید فرابرجامی اعلام شده است اما ما می دانیم که هدف اصلی چیز دیگری است؛ هدفی که چهار دهه است تغییری نکرده و فقط روش های آن تغییر کرده است. آن ها به هر دری زده اند تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند یا حداقل به ما ضربه های کاری بزنند؛ از حمله کماندویی تا عملیات جاسوسی تا حمایت اطلاعاتی از صدامیان و ساقط کردن هواپیمای مسافربری و شلیک به سکوهای نفتی و خرابکاری سایبری و ...

مجموعه تحولات تدابیر رهبری و به خصوص در مورد  مشارکت قابل توجه مردم در انتخابات سال 1392 باعث شد این هدف موقتا از دستور کار جاری آنان خارج شود و به مذاکره چندجانبه تن بدهند. آن ها هرگز به این راضی نبودند که ما صنعت هسته ای را در اختیار داشته باشیم ولی وقتی انتخاب ملت، استقامت دولت و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی را دیدند، فهمیدند که روش های گذشته جواب نمی دهد و چاره ای جز کنارآمدن با ایران ندارند. مذاکرات طولانی و طاقت فرسا ثمر داد و با پذیرش محدودیت هایی مدیریت شده توانستیم بخشی از دارایی های بلوکه شده خود را آزاد کنیم، سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم و تولید و صادرات نفتی و غیر نفتی خود را افزایش دهیم؛ در مدت کوتاهی پس از برجام همه شاخص های کلان و بخشی کشور به صورتی جهشی بهبود پیدا کرد و همه دنیا فهمید ایران پرنده ای است که برای پرواز کافی است پر و بالش بسته نباشد و ایران قدرتمند و مشارکت جو یک شریکِ قابل اطمینان و بازیگری فعال در عرصه های منطقه ای و جهانی است.

 مبارزه بی امان و پیروزمند ما علیه داعش، تثبیت حاکمیت مردم در عراق  و گسترش  توان منطقه ای ما چیزی نبود که ترامپ و حامیان و مشاوران و متحدانش بتوانند آن را تحمل کنند. خروج از برجام و بسته سیاستی فشار حداکثری، پاسخ آنان به تغییر موازنه در منطقه به نفع ایران بود. آن ها امروز صریحا اعلام می کنند می خواهند ایران را در جهان منزوی، قدرت منطقه ای ایران را تضعیف و اقتصاد ایران را تحریم کنند تا مردم را علیه حاکمیت بشورانند.

ترور سردار غیور اسلام و ایران سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس  تلاش ناموفق تیم ترامپ برای مجبور کردن ایران به پذیرش ضعف در مقابل توانمندی‌های اطلاعاتی و عملیات پنهان آمریکا بود، چرا که خروش و خیزش یکپارچه ملت¬های ایران و عراق و آن بدرقه تاریخی، ابعاد جدیدی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را آشکار کرد. پاسخ این جنایت چیزی جز اخراج آمریکا از کل منطقه یا حداقل از عراق نیست اما موشک باران دقیق و بهنگام پایگاه عین الاسد اراده قاطع و توان هجومی ایران را برای همگان به نمایش گذاشت و تهدیدهای پوچ ترامپ را نقش بر آب کرد.

اگر نبود حادثه تلخ و اسفبار سقوط هواپیمای مسافربری و جان‌باختن  هموطنان عزیز ایرانی و شهروندانی از کانادا، اوکراین، سوئد، افغانستان ، آلمان و انگلستان، کام ما با همان سیلی شیرین می شد اما متاسفانه و با درد و دریغ تمام باید گفت که خطا، فقط شلیک به یک هواپیما نبود بلکه خطاهایی دیگر هم اتفاق افتاده است که همه قابل رسیدگی و پی گرد است. به اجمال می گویم اگر ما در رفع خطاهای ساختاری و کارکردی خود جدی نباشیم هم اطمینان مردممان و هم اعتماد دیگران و مزایای ترانزیتی کشور را به خطر انداخته‌ایم. امنیت آسمان کشور آسان بدست نیامده که به سبب سهل انگاری ها و ناهماهنگی ها در خطر بیافتد. نباید اجازه دهیم دیگران بتوانند ما را تحت فشار قرار دهند و باج خواهی کنند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.