یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

بار دیگر کرامت مردم هدف قرار داده شد

پایگاه خبری جماران: مسئله آبان فقط بنزین نبود، مسئله ی کرامت مردم بود که در انبوه  دروغ ها و پرده پوشی ها نادیده گرفته شده بود و مردم را چنان بر آشفت.

در ترور شهید عزیز قاسم سلیمانی نیز بیش از هز چیز عزت و کرامت مردم بود که از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شد و مردم را به اندوه و خشم و خیزشی عظیم  درآورد.

اصل فاجعه و پرده پوشی های صورت گرفته در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، نیز کرامت مردم را در چشم جهانیان هدف قرار داد واینک به التهاب، خشم و بهتی باورنکردنی دامن زده است که تلخی آن سالها در گوشه دل و جان و خاطر مردم لانه خواهد کرد.

این که در چنین سطحی،  هم به خود و هم به مردم، آن هم چنین مردم فداکار و فهیم و متمدنی دروغ بگوییم  و گمان گنیم چنین خطاهایی قابل پوشاندن است، نشان از آسیب و حفره ای خطرناک و خانمان سوز دارد که ریشه ی اعظم مفاسد و عقب ماندگی ها و از هم پاشیدگی هاست و سالهاست در حوادث تلخ دلسوزان کشور به  آن تذکر می دهند و متاسفانه هر بار به تهمت غیر خودی و یا همنوایی با بیگانه رانده می شوند و مسئولیت فجایع بر دوش دیگران انداخته می شود. 

باور کنیم،  دروغ  در تار و پود بسیاری از ما و سیستم هایمان لانه کرده  و کرامت خود و مردممان را نشانه رفته است. کرامت همه چیز است. وقتی به کرامت مردم توهین شده باشد، چاره اش آسان نیست.

بارها و بارها گفته شد که  دروغ تا ابد یک جریان یک سویه نیست و دو سویه خواهد شد و آنکه به مردم دروغ بگویذ خودش نیز راست نخواهد شنید. به دلایل ترویج دروغ اندیشه کنیم.  گر شیوه های نظارتی و نظارت عمومی را به رسمیت می شناختیم، اگر رسانه هایمان را آزاد و موثر می گذاشتیم و انحصار گریبانگیر نمی شد، اگر گمراه سازی  سکه رایج نبود و اگر راست گویی مجازات نداشت و راستگویان را به لکنت نمی انداختیم، دروغ و جعل این همه مجال نمی یافت و خودمان در دام آن گرفتار نمی شدیم.

باید تمام عوامل مستقیم و غیر مستقیم  این خطا و طراحان این لاپوشانی رسوا هر کدام و در هر سطحی که هستند  به سهم خود معرفی و مجازات شوند و راه های پیشگیری و عدم تکرار آن بارها و بارها مرور شود و موضوع به پایین دست ها ختم نشود. 

متاسفانه عوارض این خطا و پرده پوشی و بازی با کرامت مردم بسی دامنگیرتر و فراموش نشدنی تر از آن است که امروز تصور می شود و چندین نسل از این فاجعه سخن گفته خواهد شد

و البته مردم شریف و متمدن ایران از دل این فاجعه درسها خواهند آموخت. 

در میان مسئولان  نیز آیا کسی مانده است که به عمق اندوه این گل های پرپر شده  و بزرگی دروغ و اعتماد و اعتبار از دست رفته و آثاراین رسوایی در عرصه ملی و بین المللی، مسئولیت بپذیرد و مرهمی بر این داغ و اندوه و شرم و سرخوردگی ملی باشد؟ 

والسلام 

ابوالفضل فاتح 

21 دی ماه 1398

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.