به گزارش جماران، محسن جلال پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران، در کانال تلگرامی خود نوشت: 

«امروز نشست خبری محمد جواد ظریف توسط شبکه خبر تحریم شد و ظاهرا همزمان با سخنرانی او گزارشی درباره بازار پوشاک خانم‌ها پخش کرده‌اند.نمی‌دانم هدف صدا و سیما از تحریم نشست خبری وزیر امور خارجه چه بوده اما هرچه هست، قطعا پیام خوبی برای جامعه نخواهد داشت.

این روزها که دکتر ظریف از همه طرف تحت فشار جریان‌های تندرو قرار گرفته یاد آخرین سفری می‌افتم که در قامت رئیس اتاق ایران ظریف را همراهی می‌کردم.  در آخرین روزهایی که هنوز از مسوولیتم کناره گیری نکرده بودم  به اتفاق آقای ظریف و همراه با تعداد زیادی از مدیران و فعالان بخش خصوصی با هواپیمای اختصاصی وزارت امورخارجه به پنج کشور لهستان، دانمارک، سوئد، استونی و لتونی سفر کردیم. 

در این سفر با چهره واقعی ظریف آشنا شدم. او را عاشق وطن و دل‌سوز کشور شناختم و احترامم به او صدچندان شد. 

سفرمان را از لهستان آغاز کردیم، بعد یک شب در دانمارک ماندیم و پس از آن به ترتیب به سوئد،استونی و لتونی رفتیم. در طول این سفر صندلی من کاملا نزدیک به صندلی آقای ظریف بود و از نزدیک می‌دیدم چه جهد و تلاشی دارد. حتی یک لحظه آرام و قرار نداشت و مدام کاری انجام می‌داد. اگر با نزدیکانش مشورت نمی‌کرد، قطعا مشغول مطالعه یا نگارش سخنرانی بود و اگر هیچ کدام از این کارها را نمی‌کرد،به میان فعالان بخش خصوصی می‌رفت و با آنها حرف می‌زد.

او نه تنها محبوب مدیران بخش خصوصی خودمان بود که میان فعالان اقتصادی دیگر کشورها هم محبوبیت داشت؛ خیلی از تجار کشورهایی که به آنها سفر کردیم ظریف را فردی مهم و تأثیرگذار می‎دانستند و دوست داشتند با او عکس یادگاری بگیرند.

در طول سفر وقتی همه می‌خوابیدند، ظریف کیف و کتابش را می‌گشود و به کارهایش رسیدگی می‌کرد. هر وقت هم فرصتی می‌یافت،با همراهانش درباره خوب و بد سفر حرف می‌زد و اگر کسی نقدی داشت یا می‌گفت جایی کم و کسری بوده،عذر می‌خواست و وعده رسیدگی می‌‌داد.

گاهی زیر چشمی نگاهش می‌کردم، مشت مشت قرص می‌خورد و مشخص بود گرفتار عوارض زیادی شده است. او را با بعضی سیاستمداران عافیت طلب و محافظه‎کار مقایسه کنید که هرگز راضی نیستند ذره‌ای از وقت و انرژی خود را صرف حل مشکلی کنند.

ظریف امروز در نشست خبری خطاب به افرادی که سعی دارند او را تخریب کنند گفته: «نگران نباشید و به خاطر نگرانی از (انتخابات) سال ۱۴۰۰   مانع کار من نشوید. مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم که سال ۱۴۰۰  یا در خانه هستم یا در دانشگاه.»

این اظهارات نشان می‌دهد محمدجواد ظریف به خاطر انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تحت فشار است. امروز به نقل از حسین مرعشی خواندم که « ما کشورمان را بیش از اندازه سیاسی کرده‌ایم» و به نظرم صدا و سیما در سیاسی کردن امور و تعمیق بی‌اعتمادی مردم متهم ردیف اول است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.