یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

در صدا و سیما چه خبر است؟

پایگاه خبری جماران: ​خبر می رسد که در سیستم رأی گیری محبوب ترین برنامه ی تلویزیون تقلب شده است؛ مسئولان جام جم غافلگیر شده و قول صیانت از رأی بینندگان را می دهند. 

در نهایت رأی واقعی خوانده می شود و عادل فردوسی پور به مدد پدیده ی  "شفافیت" و "نظارت شبکه های اجتماعی"، رسما به عنوان برنده ی رتبه ی نخست اعلام می شود.

چند روز بعد یک مسئول صدا و سیما از تغییر ساختار برنامه ٩٠ در سال ٩٨ می دهد و همزمان درِ باغ سبزِ قائم مقامیِ شبکه ورزش را به مجری محبوب شبکه سه می دهد؛ در واقع پیشنهادِ "به ظاهر خوب" لفافه ای می شود برای بیان و عملیاتی کردن پروژه ی اصلی: حذف عادل فردوسی پور چند روز بعد از کسب بالاترین آراء مردمی. 

اما گویی مدیران شبکه سه خیلی عجله دارند و می خواهند قبل از شروع سال جدید شرّ عادل را از سر وا کنند و اینگونه می شود که چند ساعت پس از تاکید رییس سازمان صدا و سیما بر باقی ماندن عادل، ناگهان آخرین برنامه ی ٩٠ در سال جاری از کنداکتور شبکه حذف می شود: مدیریت جوانانه با سبک خاص خویش!

گویی خوشبین بودیم که تصور می کردیم نسل جدید یک تفکر خاص در کشور به اقتضای تحصیل در دانشگاهها و آشنایی با پدیده های دنیای جدید قواعد بازی را بلد باشند و بدانند که تمکین به آراء عمومی اولین قاعده ی هر کنش اجتماعی است؛ اما خود غلط بود آنچه می پنداشتیم! ظاهرا تبِ این تازه واردها تندتر از آن است که تصور می شد...غافل از آنکه مختصات جامعه ی امروز با گذشته تفاوت زیادی کرده است و با کسی رو دربایستی ندارد.

در این میان، رییس صدا و سیماست که با توجه به موضع گری امروز ظهرش باید جایگاه خود را در سازمان جزیره ای صدا و سیما مشخص کند؟ قدرت در دست کیست؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.