به گزارش جماران؛ محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در پستی اینستاگرامی نوشت:

«دوشنبه شب به همراه همکاران نماینده در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، به مناسبت سالگرد حماسه هفتم اسفند به دیدار آقای خاتمی رفتیم.

آقای خاتمی در جایگاه رهبری جریان اصلاحات، نقش بسیار موثری در خلق حماسه هفتم اسفند داشتند. توصیه‌های ایشان به‌مانند گذشته راهگشا است. آقای خاتمی سرمایه ملی کشورمان هستند و دغدغه‌ای جز پیشرفت و توسعه کشور ندارند. اعتقاد و باور ایشان به راهبردی که در دهه ٩٠ مبنای حرکت جمیع اطلاح‌طلبان کشور است مثال‌زدنی است.

آقای خاتمی مطرح کردند جریانی که به دنبال حذف گفتمان اصلاح‌طلبی بود، امروز واقعیت این گفتمان را پذیرفته است و در ادامه متذکر شدند نظام اسلامی باید اصلاح‌پذیر و انعطاف‌پذیر باشد. اگر نحوه اداره کشور بگونه‌ای باشد که مردم ناامید شوند و تلقی بر آن شود که هیچ کورسوی امیدی وجود ندارد، بسیار خطرناک است.

در ابتدای این جلسه و به اقتضای زمان تعدادی از همکاران نماینده امید توضیحاتی درباره شرایط کشور و عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی مطرح نمودند. عموم مطالب پیرامون وضعیت معیشت مردم و شرایط اقتصادی کشور بود که به جد دغدغه اصلی مردم عزیزمان است.

بنده نیز درباره هماهنگی فراکسیون‌ امید با سایر فراکسیون‌های مجلس در تصویب طرح‌هایی که از سوی اعضای فراکسیون پیشنهاد می‌شود توضیحاتی دادم. طرح‌هایی ازجمله منع بکارگیری بازنشستگان، طرح نحوه اداره صدا و سیما، طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح مددکاری اجتماعی و سازمان نظام خبرنگاری و طرح عفو عمومی که به شکل اجماعی مورد نظر مجلس شورای اسلامی قرارگرفت. 

ایده گفتگوی ملی که همگام با آغاز به‌کار دور دهم مجلس شورای اسلامی کلید خورد و امروز حتی در خارج از مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری می‌باشد، از جمله تلاش‌های همکاران فراکسیون امید در همکاری با سایر فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.

در خصوص وضعیت معیشتی فعلی کشور از جمله بازار شب عید بویژه کالاهای اساسی و گوشت و جلساتی که با برخی وزرای مسئول داشته‌ایم و نیز کارگروهی که در این خصوص در فراکسیون امید تشکیل شده است توضیحاتی ارائه شد. امیدواریم که دولت محترم با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همیاری سایر نهادها به راهکار عملی و موثر در این خصوص برسد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.