حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در دیدار مهمانان سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به سخنرانی پرداخت. جماران به دلیل تاثیرگذار بودن سخنان وی در مورد شخصیت بزرگ امام خمینی فیلم کامل سخنان وی را منتشر می کند.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام حمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق و ادای احترام شرکت کنندگان در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در حرم امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام راحل به تمام مستضعفان جهان آموخت که چگونه با دستان خالی با مستکبران مبارزه کنند و به آنان سیلی بزنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه منشأ اصلی و بنیادی بیداری اسلامی انقلاب امام بود، افزود: انقلاب امام بسیار شبیه حضرت موسی(ع) بود؛ از این جهت که او با دست خالی فرعون را شکست داد. امام با دست خالی انقلاب کرد و من معتقدم حتی نخبگانی که با امام همراه شدند از امام خط می گرفتند. امام به همه بشریت یاد داد که ما چگونه باید مقابل ستمگر بایستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ویژگی عرفانی امام خمینی(س) گفت: وقتی می گوییم «عرفان» منظور ما عرفان نظری نیست که البته ایشان عرفان نظری را هم خوب می دانست و خوب هم درس می داد. ولی اما عرفان عملی داشت و این عرفان ناشی می شد از اینکه به معنای دقیق کلمه اتصال به مبدأ هستی داشت و این امر در وجودشان چنان متبلور بود که جز از خدا از هیچ چیزی و هیچ کسی نمی ترسید. ما در جمع خودمان چنین آدمی با چنین مختصاتی ندیده ایم و نداریم؛ و هرکسی هم هست شاگرد ایشان است.

حجم ویدیو: 55.07M | مدت زمان ویدیو: 00:18:28
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.