مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با گفتگوی منتشرنشده رهبر انقلاب با آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا.

به گزارش جماران؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم تجربه‌ی دولت دکتر روحانی در اعتماد به غرب را برای آیندگان عبرت‌آموز خوانده و تأکید کردند «در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد».

رهبر انقلاب گره زدن حل مشکلات کشور به همراهی غربی‌ها را نیز اقدامی اشتباه از سوی دولتمردان دانسته و متذکر شدند که «مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست میخورَد، قطعاً ضربه میخورَد. شماها هم هر جایی که کارهایتان را منوط کردید به همراهی غرب، ناموّفق ماندید؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد عَلَم کردید و حرکت کردید موفّق شدید.»

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «عبرت آیندگان» بخش‌هایی از بیانات سال ۱۳۹۱ رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام  درباره‌ی تجربه‌ی اعتماد به آمریکا را برای نخستین‌بار منتشر کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دهه‌های گذشته همواره استدلال‌هایی برای بی‌اعتمادی به غرب و ضررهای مذاکره با آمریکا -جز در بعضی مسائل مشخص- بیان کرده‌اند که طرفداران مذاکره با آمریکا جوابی برای این استدلال‌ها نداشته‌اند.

ایشان در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در فروردین سال ۱۳۹۱ با اشاره به سابقه این بحث با آقای هاشمی رفسنجانی گفتند: «با خود ایشان جلسات متعددی صحبت کردم صدای آقای هاشمی ضبط است در شورای عالی امنیت ملی که گفتند فلانی در این زمینه استدلالهایی دارد که ما جواب آن استدلالها را نداریم.

حجم ویدیو: 22.80M | مدت زمان ویدیو: 00:04:46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.