نتایج روز پنجم کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸/

فینالیست شدن تیم های کبدی در روز طلایی کاروان ایران در جاکارتا + تصاویر

کاروان ایران در روز پنجم بازی های آسیایی کارش را با رشته قایقرانی آغاز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛ در ادامه بازی های آسیایی و در روز پنجم کاروان ایران کار خود را با حضور در فینال های قایقرانی آغاز کرد.

کبدی

ملی پوشان کبدی ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف هند رفتند و با نتیجه۲۷ بر ۱۸ پیروز شدند و به فینال مسابقات راه یافتند.

تیم ملی کبدی بانوان ایران امروز پنجشنبه در مرحله نیمه نهایی کبدی بازی های آسیایی به مصاف تیم تایلند رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه 23 بر 16 به پیروزی برسد. نیمه نخست این بازی با نتیجه 17 بر 8 به سود ایران تمام شده بود.

شمشیربازی

دیدار نهایی مسابقات تیمی شمشیربازی اسلحه سابر بازی‌های آسیایی بین دو قدرت آسیا و جهان یعنی ایران و کره جنوبی برگزار شد.در این بازی که تا امتیاز قبل از 30 رقابت حساس و نزدیک دنبال شد، کره‌ایها مقابل به یک باره اختلاف را بیشتر کردند و در نهایت 45 بر 32 به پیروزی رسیدند و طلا گرفتند.با این نتیجه شاگردان پیمان فخری مدال نقره بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را تکرار کردند.دو تیم در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون هم مقابل هم قرار گرفته بودند.در بخش انفرادی سابر نیز پیش از این علی پاکدامن برنز گرفته بود.

پنچاک سیلات

نازنین میرمحمد تبار در وزن منهای 60 بانوان و حامد هواسی در منهای 60 مردان بطور همزمان در دو تاتامی به مصاف حریفان رفتند. در وزن منهای 60 بانوان نازنین میرمحمدتبار برابر سی تی آجاک از مالزی قرار گرفت که با شکست برابر وی حذف شد. در وزن منهای 60 مردان حامد هواسی برابر عبدالایف از ازبکستان طی سه مقدرانه برنده شد تا در دور بعد با تای لی از ویتنام مصاف داشته باشد. مسابقات پنچاک سیلات در سه راند دو دقیقه ای برگزار و به دلیل پر برخورد بودن مسابقات و جلوگیری از آسیب دیدگی، ورزشکاران در روز تنها یک مسابقه داده و رقابتهای فینال در روز پایانی انجام می شود.

بدمینتون

ثریا آقایی در نخستین دیدار خود در رقابت های انفرادی بدمینتون بانوان برابر ساینا نهوال از هند رفت و با قبول شکست در دو ست از دور رقابت ها کنار رفت. نتایج ست ها به ترتیب 21-7 و 21- 9 به سود نهوال به پایان رسید.آقایی در بازی های آسیایی اینچئون در دوره گذشته نیز پس از یک پیروزی به همین حریف برخورد کرده بوده و آنجا نیز با شکستی مشابه از دور رقابت ها کنار رفته بود. حریف هندی آقایی نفر دهم حال حاضر جهان است که سابقه رنک یک دنیا در سال 2015 را نیز در کارنامه دارد.

 

بدمینتون - ثریا آقایی

بدمینتون - ثریا آقایی

بدمینتون - ثریا آقایی

بدمینتون - ثریا آقایی

بدمینتون - ثریا آقایی

بدمینتون - ثریا آقایی

تکواندو

*در ادامه‌ رقابت‌های تکواندوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، امیرمحمد بخشی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی توانست با حساب ۱۵ بر ۱۳ "هوآنگ یوجن" از چین‌تایپه را شکست داده و با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند. بخشی پیش از این "زوکی رو" از ازبکستان را با حساب 24 بر 4 شکست داده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

*ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۴۹ ــ کیلوگرم تیم‌ ‌ملی ایران ۲۰ بر ۱۵ "کانابال بابی جسیکا" از فیلیپین را شکست داده و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. به این ترتیب مدال برنز او در بازی‌های آسیایی قطعی شد. کیانی پیش از این با حساب ۴۳ بر چهار ، آشمیتا خادکا از نپال را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شده بود.

*در آخرین دیدار، امیرمحمد بخشی تکواندوکار تیم مردان ایران در مبارزه فینال وزن 68- کیلوگرم، با قبول شکست مقابل حریف کره‌ای، مدال نقره این مسابقات را به گردن آویخت. بخشی در مبارزه نیمه‌نهایی "احمد ابوغاش" اردنی که طلای المپیک ریو را در کارانامه دارد شکست داد تا حریف "دای هو لی" کره‌ای در فینال شود. او در این مبارزه با حساب 12 بر 10 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی رسید.

 

تکواندو - بخشی

تکواندو - بخشی

تکواندو - بخشی

تکواندو - بخشی

تکواندو - بخشی

تکواندو - ناهید کیانی

تکواندو - ناهید کیانی

تکواندو - ناهید کیانی

 

ووشو

*فرود ظفری سانداکار وزن ۶۵- کیلوگرم تیم مردان در مبارزه فینال به مصاف "لی منگ‌فان" از چین رفت که در پایان ۲ بر ۰ نتیجه را واگذار کرده و مدال نقره را کسب کرد. ظفری برای صعود به فینال رقبایی از ویتنام، اندونز و هند را شکست داده بود.

*عرفان آهنگریان ملی‌پوش وزن ۶۰- کیلوگرم ایران درمرحله فینال به مصاف "وانگ ختائو" حریف چینی رفت که توانست با حساب ۲ بر ۱ حریفش را شکست داده و مدال طلا را به گردن بیاوزید. آهنگریان پیش از این، سانداکاران کشورهای هند، تایلند،‌ یمن و کره‌جنوبی را شکست داده بود تا راهی مبارزه فینال شود.

*محسن محمدسیفی نماینده وزن  70-کیلوگرم تیم ملی ووشو کشورمان در فینال بازی‌های آسیایی به مصاف  «شی ژان وی» نماینده چین رفت.راند اول این دیدار با اقتدار به سود محمدمحسن سیفی به پایان رسید. سیفی در راند دوم با شکست حریف چینی خود کار را تمام کرد و سومین طلای بازی‌های آسیایی خود را کسب کرد. با کسب طلای سیفی نهمین مدال خوش رنگ طلا برای کاروان ورزش کشورمان کسب شد. سیفی در نیمه نهایی دارنده چهار مدال جهان و دو طلای بازی های آسیایی که پیش از این حریفانی از قزاقستان و لائوس را مغلوب کرده بود به مصاف «هام گوان سیک» از کره جنوبی رفت و با ارائه مبارزه ای حساب شده در 2 راند پیاپی به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

*در بخش ساندا، شهربانو منصوریان سانداکار وزن ۶۰- کیلوگرم تیم بانوان ایران که برای کسب مدال طلا به مصاف "کایی یینگ‌یینگ" از چین رفته بود، با شکست ۲ بر صفر مقابل این حریف از کسب مدال طلا بازماند.

*همچنین الهه منصوریان، ملی‌پوش وزن ۵۲ ــ کیلوگرم تیم بانوان ایران برای کسب مدال طلا به مصاف "لی‌ یوئیائو" چینی در مبارزه فینال رفت، اما با شکست مقابل حریف خود به مدال نقره این بازی‌ها بسنده کرد. به ‌این‌ ترتیب الهه منصوریان توانست برای دومین بار مدال نقره بازی‌های آسیایی را بر گردن آویزد. الهه منصوریان پیش از این مدال نقره و برنز بازی‌های آسیایی را به دست آورده بود.  

 

ووشو - اهدای مدال

ووشو - اهدای مدال

ووشو - اهدای مدال

ووشو - اهدای مدال

ووشو - اهدای مدال

ووشو - اهدای مدال

سنگنوردی

مسابقات سنگنوردی در پنجمین روز از  بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ آغاز شد و نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده سرعت به رقابت پرداختند.در بخش سرعت مردان رضا علیپور و مهدی علیپور نماینده‌های ایران بودند که رضا علیپور با رکورد ۵.۸۳ ثانیه در رده دوم ایستاد و به فینال رسید. مهدی علیپور نیز با رکورد ۶.۳۹ در رده هفتم جای گرفت و فینالیست شد. در این ماده ۱۶ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.در بخش سرعت زنان نیز کبری لکزایی‌فر و اعظم کرمی با حریفان رقابت کردند که لکزایی‌فر با رکورد ۹.۳۲ و کرمی نیز با رکورد ۱۰.۰۸ در رده های ششم و  نهم ایستادند و به فینال راه یافتند. در فینال هم علیپور قهرمان شد و دهمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.لکزایی و کرمی هم به ترتیب هفتم و یازدم شدند.

در پنجمین روز بازی ها تیم دو نفره ایران با ترکیب حسین عباس قلی زاده و علیرضا عمیدی نمین دهم شدند و نماینده میزبان برسکوی نخست ایستاد. کره جنوبی هم نایب قهرمان شد و تایلند بر سکوی سومی ایستاد. در انفرادی حسین عباس قلی زاده با 702 امتیاز چهاردهم و علی رضا عمیدی نمین بیستم شد. میزبان علاوه بر تصاحب سکوی نخست در تیمی در انفرادی با حضور جافرو مگاوان در جایگاه برتر ایستاد.

سوارکاری

رقابت های درساژ انفرادی بازیهای آسیایی جاکارتا صبح امروز از ساعت 8 در پارک مرکزی اسب سواری جاکارتا آغاز شد و 15 اسب سوار که نتایج بهتری در دو مرحله قبل کسب کرده بودند، با هم رقابت کردند. در این مسابقه، لیتا سهی سوارکار کشورمان با اسب ایر.اف.کا رکورد 71.775 را برجای نهاد و عنوان ششمی مسابقات را از آن خود ساخت. در این رقابت، وینگ یینگ سی از هنگ کنگ با 77.045 امتیاز قهرمان شد و ورزشکاران مالزی و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

قایقرانی

*در ادامه رقابت‌های روئینگ بازی‌های آسیایی، صبح امروز روئینگ‌سواران ایران برای کسب مدال در ماده‌های مختلف به آب زدند. در روئینگ تک نفره مردان در فینال B، سیدمجتبی شجاعی در سنگین وزن به رقابت پرداخت. وی با ثبت زمان 7:49.36 در رده هشتم قرار گرفت.

*در روئینگ 2 نفره، تیم ملی ایران با ترکیب محسن شادی و عاقل حبیبیان از رسیدن به فینال A بازماند و ملی‌پوشان در فینال B برای کسب عناوین هفتم تا دوازدهمی رقابت کردند. ملی‌پوشان کشورمان در این ماده با ثبت زمان 8:24.88 در رده نهم قرار گرفتند.

*در ادامه رقابت‌های فینال رویینگ بازی‌های آسیایی قایق دو نفره سنگین‌وزن بانوان ایران با ترکیب مریم کرمی و پریسا احمدی به آب زد و با ثبت زمان 7:35.45 به مدال برنز رسید و اولین مدال کاروان قایقرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرد. دختران ایران تا 500 متر پایانی مسابقه قایق اول بودند اما در انتهای رقابت از حریفان چین و کره‌جنوبی عقب افتادند و با اختلاف تنها دو ثانیه مدال طلا و اختلاف یک ثانیه مدال نقره را از دست دادند.

*در ادامه رقابت‌های روئینگ بازی‌های آسیایی، تیم ملی روئینگ 4 نفره بانوان کشورمان امروز برای کسب مدال به آب زد. تیم ملی ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی‌پارسا و نازنین رحمانی در فینال A به رقابت پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در این ماده با حریفانی از اندونزی، تایلند، ویتنام، کره‌جنوبی و چین‌تایپه به رقابت پرداختند و با ثبت زمان 7:04.38 در رده دوم قرار گرفتند. ایران با این نتیجه به مدال نقره دست یافت.

رقابت‌های فینال قایقرانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ امروز (پنجشنبه)  در بخش اسلالوم  برگزار شد که نماینده‌های ایران از رسیدن به مدال بازماندند. در کایاک تک‌نفره مردان امیرمحمد فتاح‌پور نماینده ایران در این ماده بود که با امتیاز 89.39 کارش را تمام کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.فتاح پور در فینال شروع خوبی داشت  ولی  نزدیک به خط پایان به خاطر اشتباهی که انجام داد امتیازش کم شد و نتوانست به مدال دست پیدا کند.در این ماده نماینده‌های چین، ژاپن و تایلند اول تا سوم شدند.در بخش کانو بانوان نیز شقایق سیدیوسفی به آب زد و در فینال کارش را با امتیاز 175.35 به پایان برد و در نهایت هشتم شد. در این مسابقه نماینده‌های چین، چین تایپه و تایلند به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

اسلالوم

اسلالوم

اسلالوم

اسلالوم

قایقرانی رویینگ

قایقرانی رویینگ

قایقرانی رویینگ

قایقرانی رویینگ

قایقرانی رویینگ

قایقرانی رویینگ

 

تیروکمان

*در ادامه رقابت‌‌های کامپوند بازی‌های آسیایی، صبح امروز کمانداران کشورمان در مرحله حذفی ریکرو به رقابت پرداختند. زهرا نعمتی تنها نماینده ریکرو بانوان، در نخستین مسابقه خود در مرحله سی و دوم مقابل کمانداری از پاکستان قرار گرفت. وی با برتری 6 بر صفر در این دیدار، به مرحله یک‌شانزدهم صعود کرد. نعمتی در این مرحله مقابل کمانداری از قزاقستان قرار می‌گیرد.

*زهرا نعمتی تنها نماینده ریکرو بانوان در مرحله یک شانزدهم به مصاف کمانداری از قزاقستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ و در تیر طلایی موفق به شکست حریف قزاق خود شد و به مرحله یک هشتم بازیهای آسیایی راه یافت.

*در بخش مردان صادق اشرفی و امین پیرعلی 2 کماندار کشورمان در بخش انفرادی به میدان رفتند. در مرحله یک سی و دوم، صادق اشرفی در دیدار نخست مقابل نماینده قطر با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد و از رسیدن به مرحله یک شانزدهم بازماند. در همین مرحله امین پیرعلی نیز با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و از رسیدن به دور بعد بازماند. امین پیرعلی و صادق اشرفی در ریکرو انفرادی مردان با شکست برابر حریفان خود در مرحله یک سی‌و دوم از راهیابی به مرحله یک شانزدهم بازیهای آسیایی بازماندند.در مرحله حذفی انفرادی ریکرو مردان صادق اشرفی در مرحله یک سی‌و دوم با نتیجه 6 بر 4 دیدار را به کماندار قطر واگذار کرد و از  دور رقابتهای انفرادی حذف شد. همچنین امین پیر علی دیگر نماینده کشورمان در ریکرو انفرادی مردان در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر دیدار را به کماندار عربستان سعودی واگذار کرد و از رسیدن به مرحله یک شانزدهم بازماند.

*در حالی که زهرا نعمتی دور یک شانزدهم تیروکمان را در بخش ریکرو انقرادی زنان را پشت سر گذاشته و به مرحله یک هشتم راه پیدا کرده بود در اتفاقی نادر از حضور به مرحله بعدی جا ماند. مسئولان به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرده که بلافاصله میلاد وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند. سپس نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد و او در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد.

دوچرخه سواری

در دومین روز از رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، رکابزنان مرد در ماده استقامت جاده در مسیری به مسافت ۱۵۰ کیلومتر به رقابت پرداختند و در پایان ایران نتوانست  مدال بگیرد. تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری ایران با ترکیب مهدی سهرابی، سعید صفرزاده، میرصمد پورسیدی و محمد گنج خانلو در استقامت جاده شرکت کرده بود که از کسب مدال بازماند. سعید صفرزاده در رده هشتم قرار گرفت. میرصمد پورسیدی چهاردهم شد. مهدی سهرابی سی و دوم و محمد گنج خانلو سی و سوم شدند.

 

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

تیراندازی

در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های آسیایی، امروز در فینال تراپ دوبل بانوان شیوا فرح‌پور به رقابت پرداخت.این ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفان آسیایی با 94 امتیاز با قرار گرفتن در رده سیزدهم به کار خود پایان داد. 2 نماینده ازچین و یک نماینده از قزاقستان اول تا سوم شدند.کاروان تیراندازی ایران تاکنون یک مدال توسط مه‌لقا جام‌بزرگ در تفنگ سه وضعیت کسب کرده است.این مسابقات فردا در تپانچه 10 متر بادی پیگیری خواهد شد.

اسکواش

در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مرحله یک شانزدهم بخش انفرادی اسکواش برگزار شد که سه پیروزی و یک شکست برای نمایندگان ایران حاصل شد. علیرضا شاملی در نخستین رقابت مقابل شان‌سو کانگ از سنگاپور با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و باید در دیدار بعدی مقابل نماینده کویت رقابت کند. سجاد زارعیان دیگر نماینده ایران به مصاف هیون‌ لی از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. او باید در دور بعد مقابل هنگ کنگ بازی کند.در بخش دختران نیز فرشته اقتداری مقابل ونگ‌چی ینگ از ماکائو با حساب ۳ بر صفر به برتری رسید و باید در دور بعد به مصاف ژاپن برود. اما حدیث فرزاد  برابر جمیکا ایربادو از فیلیپین با نتیجه یک بر ۳  شکست خورد.

نتایج کامل اسکواش بازان ایرانی در مرحله یک شانزدهم بازی های آسیایی ۲۰۱۸:

علیرضا شاملی ۳ - شان‌سو کانگ از سنگاپور صفر

سجاد زارعیان ۳ - هیون‌ لی از کره جنوبی یک

فرشته اقتداری ۳ - ونگ‌چی ینگ از ماکائو صفر

حدیث فرزاد ۱ - جمیکا ایربادو از فیلیپین ۳

مسابقات مرحله یک هشتم از ساعت ۱۵:۰۰ امروز آغاز می شود.

 

اسکواش

اسکواش

اسکواش

اسکواش

اسکواش

اسکواش

اسکواش

 

والیبال ساحلی

تیم والیبال ساحلی الف با ترکیب رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی موفق به برتری ۲ بر صفر مقابل ویتنام با نتایج ۲۱-۱۵ و ۲۱-۱۲ شد و به عنوان صدرنشین گروه درجمع ۱۶ تیم برتر قرار گرفت.

سوارکاری

سهیلا سهی لیتا تنها سوارکار دختر ایران در فینال ماده درساژ بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با اسب ایر.اف.کا  با امتیاز ۷۱.۷۷۵ در رده ششم ایستاد. در این ماده سوارکار زن هنگ کنگ به امتیاز ۷۷.۰۴۵ در رده نخست ایستاد و سوارکاران مرد مالزی و کره در رده های دوم و سوم جای گرفتند. این اولین دوره‌ای است که ورزشکار ایران در ماده درساژ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ حضور دارند. سهیلا سهی در مرحله مقدماتی این ماده توانست در رده نهم قرار گیرد. او با قرار گرفتن میان ۱۵ سوارکار برتر راهی فینال بازی‌های آسیایی شده بود. سوارکاری ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ، پنج ورزشکار مرد در ماده‌های مسابقات سه روزه و پرش دارد که در روزهای آینده رقابت خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید