هجدهمین دوره بازی های آسیایی-جاکارتا ۲۰۱۸/ در حال به روز رسانی

2 طلا و 2 برنز در انتظار فرنگی کاران ایران

رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز شد که محمدعلی گرایی اولین پیروزی را برای ایران به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛  در رقابت‌های چهار وزن کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 2018 محمدعلی گرایی ، ملی‌پوش 77 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز 2017 جهان (در وزن 71 کیلوگرم) به مصاف بین یانگ، قهرمان آسیا از چین رفت که مقتدرانه با نتیجه‌ 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در فینال مسابقات قهرمانی آسیایی امسال به این کشتی‌گیر چینی باخته بود که البته آن کشتی با اشتباه‌های داوری همراه بود و ملی‌پوش ایران این بار انتقام شکست را گرفت.

همچنین در وزن 130 کیلوگرم نیز بهنام مهدی زاده مقابل مرات رامونوف، دارنده چهار مدال نقره و برنز آسیا از قرقیزستان به برتری رسید. مهدیزاده در حالی که 8 بر 3 از حریف پیش بود، با ضربه دست حریف قرقیزی بر سر خود مواجه شد که داوران به خاطر این حرکت غیر اخلاقی کشتی گیر قرقیز را بازنده اعلام کردند.

در وزن 87 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند حسین نوری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 13 بر 4 مقابل شیهاز اویلیکوف از ترکمنستان به برتری دست یافت و راهی مرحله بعد شد. وی در دور بعد با برنده کشتی‌گیران یمن و تایلند مصاف می‌دهد.

محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم با پیروزی مقابل نماینده چین راهی مرحله بعد شد. وی در دور بعد به مصاف سینگ از هند رفت که موفق شد با نتیجه  8 بر 6 به پیروزی برسد و راهی نیمه نهایی شد.  گرایی در این مرحله به مصاف برنده ژاپن و قزاقستان می‌رود.

علی اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم با برتری 8 بر صفر برابر کشتی گیر میزبان راهی نیمه نهایی شد.

حسین نوری ، کشتی‌گیر ۸۷ کیلوگرم ایران در نیمه نهایی محمد حسن از یمن را در یک دقیقه و هفت ثانیه با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد. نوری در کشتی اول خود هم حریف ترکمنستانی را ۱۳ بر ۴ برده بود.

همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدی زاده، مقابل لینگ ژی منگ از چین  در حالی که ۵ بر صفر پیش بود، با ضربه فنی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. مهدیزاده در دور قبل رامونوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشته بود.

مهدی زاده کشتی گیر کشورمان در نیمه نهایی با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد و حریف ازبک به دلیل امتیاز درشت تر راهی فینال شد و مهدی زاده در گروه بازنده ها باید برای مدال برنز تلاش کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید