یادداشت جی پلاس؛

انتخاب بهترین های لیگ به سبک مهد کودک!

بهترین فوتبال ایران در فصلی که گذشت انتخاب شدند اما روند نامناسب این انتخاب ها در کنار انتخاب های سیاست مدارانه به جای شایسته سالاری باعث انتقادهای فراوانی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فوتبال ایران بهترین هایش را در فصلی که پشت سر گذاشت شناخت. مطابق انتظار بهترین های لیگ از پرسپولیس و استقلال انتخاب شدند که هواداران بیشتری هم دارند اما چند کج سلیقگی باعث شد انتقاداتی به وجود بیاید. 

مساله نخست انتخاب سرور جپاروف به عنوان بهترین پاسور فصل بود که انتقادهای زیادی را به همراه داشت. در شرایطی که جپاروف در لیگ حتی یک پاس گل نداده بود این انتخاب چندان شایسته سالارانه به نظر نمی رسید و تا حدی به منظور به دست آوردن دل آبی ها بود. مسلما عنوان بهترین پاسور لیگ به بازیکنی می رسد که با پاس هایش بیشترین تاثیر در گل و موفقیت تیمش داشته باشد و گرنه اگر بنا به انتخاب تعداد پاس باشد، این جایزه در لالیگا هر سال باید به بازیکنانی مانند راموس و پیکه و بوسکتس برسد.

مساله بعدی عدم انتخاب مهاجم بود. جایزه ای که به علیپور تعلق گرفت، مانند نوع انتخاب همیشگی، به دلیل آقای گلی بود و این ارتباطی به عنوان بهترین مهاجم نداشت. نباید فراموش کرد که آقای گل یک لیگ ممکن است هافبک و یا حتی مدافع باشد و به همین دلیل عنوان آقای گلی با عنوان بهترین مهاجم نباید یکی در نظر گرفته شود.

در پست هافبک نیز ابهاماتی به چشم می خورد. امید ابراهیمی که فصل خوبی را با استقلال پشت سر گذاشت، به عنوان بهترین هافبک فصل انتخاب شد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که وحید امیری که او نیز یک هافبک بود به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. با توجه به کلی بودن عنوان پست هافبک مقایسه امیری و ابراهیمی رسما انتخاب سازمان لیگ را زیر سوال برده است. اگر امیری هافبک بهتری نسبت به امید ابراهیمی هست، پس باید عنوان بهترین هافبک به او می رسید، اگر ابراهیمی بهتر از امیری بوده پس چگونه عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب می شود.

مساله دیگر نادیده گرفته شدن تیم ذوب آهن بود. تیم خوب و باکیفیتی که با امیر قلعه نویی متحول شد و عملکرد خوبی از خود بر جای گذشت و بالاتر از استقلال نایب قهرمان شد، اما هیچ نماینده ای نه در بخش مربیان نه در بخش بازیکنان برتر داشت تا این شائبه تقویت شود که جایزه بهترین ها بین استقلال و پرسپولیس پخش شده است. 

به گزارش جی پلاس؛ سازمان لیگ و کمیته ای که در آن وظایف انتخاب بهترین ها را دارد باید به این مساله توجه کند که فوتبال ایران مهد کودک نیست که در آن جوایز پخش شود تا همه راضی شوند. حتی اگر بهترین های لیگ همه از یک تیم باشند جوایز باید به آنها داده شود و دلیلی ندارد با سیاست مداری جایزه را بین تیم ها پخش کرد.

دیدگاه تان را بنویسید