جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

کاش اسپانیا - پرتغال مساوی نشود!

با پیروزی ملی پوشان غیور ایران برابر مراکش، بهترین نتیجه ای که می تواند احتمال صعود ایران را افزایش دهد، مساوی نشدن دیدار دیگر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ملی پوشان فوتبال ایران در دیداری به یادماندنی مراکش را شکست دادند تا برای اولین بار در تاریخ، جام جهانی را با پیروزی آغاز کرده باشند. با این سه امتیاز شاگردان کی روش می توانند به صعود از گروه امیدوار باشند و چیزی که این احتمال را افزایش می دهد، مساوی نشدن دیدار تیم های پرتغال و اسپانیاست.

اگر ایران در هر دو بازی آینده امتیاز به دست بیاورد که قطعا تیم صعود کننده خواهد بود، اما حتی کسب تساوی در یکی از دو دیدار می تواند در شرایطی باعث صعود ایران شود.

اولین مساله ای که این احتمال را افزایش می دهد مساوی نشدن غول های گروه دوم است. در صورتی که این دیدار مساوی شود، احتمال وجود دو تیم هفت امتیازی در گروه وجود دارد و در این صورت کار صعود مشکل می شود، اما اگر یکی از این دو تیم به پیروزی برسند، در این صورت حتی با 4 امتیاز نیز می تواند به صعود امیدوار بود.

به هر ترتیب ایران بیش از همیشه به صعود از گروهش نزدیک شده است، اما نباید فراموش کرد که این کار با وجود تیم های پرتغال و اسپانیا بسیار دشوار است. شاگردان کی روش اگر بتوانند صعود از این گروه را تجربه کنند بی شک بزرگترین افتخار تاریخ فوتبال ایران را رقم زده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید