جی پلاس؛

برای آرزوی سلامتی فرگوسن عدد "یک" را به این شماره پیامک کنید!

با وجود اینکه سر الکس فرگوسن سرمربی نامدار اسکاتلندی چند روزی است که در بیمارستان بستری است اما قوانین اخلاقی باعث شده هیچ عکسی از شرایط او منتشر نشود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ "سر الکس فرگوسن" اگر بهترین مربی تاریخ فوتبال دنیا نباشد، قطعا یکی از آنها هست. مربی که 27 سال روی نیمکت شیاطین سرخ در شهر منچستر نشست و با عملکرد خود کاری کرد که حتی هواداران، بازیکنان و مربیان تیم های رقیب نیز او را ستایش کنند.

دو روز پیش فرگوسن 76 ساله به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری و جراحی شد. حال عمومی این مربی تاکنون خوب گزارش شده اما باشگاه منچستریونایتد اعلام کرده که این مربی چند روز در بخش مراقبت های ویژه بستری می ماند.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص این اتفاق نحوه برخورد مردم، رسانه ها و علاقمندان به فرگوسن با این اتفاق است. در چند روز گذشته هیچ عکسی در رسانه ها از وضعیت کنونی او در بیمارستان منتشر نشده و حتی از خانواده او هم تصویری در بیمارستان وجود ندارد و تنها در یکی از خبرها عکسی از  ساختمان بیمارستان محل مراقبت وی منتشر شد که اتفاقا تصویر جدیدی هم نیست.

این اتفاق برای بعضی از ما کمی غریب و البته عجیب به نظر می رسد. اینکه بهترین مربی تاریخ در بیمارستان بستری شده باشد اما هیچ خبری از عکس های متفاوت بازیکنان و مربیان کنار تخت فرگوسن و در حالی که او بیهوش است، نباشد!

عجیب است که فرگوسن روی تخت بیمارستان باشد ولی عکس های بیمارستانی اعضای شورای شهر منچستر با او در صفحات اینستاگرام منتشر نشود!

و البته برای همه ما عجیب است که هیچ مصاحبه ای از همسر و فرزندان فرگوسن یا حتی پزشک معالج او منتشر نشده باشد تا درباره وضعیتش صحبتت کنند!

زمانی که خبر بستری شدن این مربی در بیمارستان منتشر شد کسی به دنبال پیدا کردن نام بیمارستان نبود تا هرچه سریع تر خودش را به آن جا برساند تا بگوید من هم کنار فرگوسن هستم.

اما به جای تمام این کارها اطرافیان و بازیکنان این مربی کاری کردند که علاوه بر در آرامش بودن او و خانواده اش روحیه مناسبی به فرگوسن داده باشند. پیام های روحیه بخشی که بیشتر از جنجالی ها نوع وطنی به او کمک می کند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و دستیار فرگوسن در منچستر یونایتد برای او نوشت: ما با تو هستیم الکس!

کریستیانو رونالدو بازیکن رئال مادرید و پیشین منچستریونایتد هم در صفحه خود خطاب به فرگوسن نوشت: فکر و دعای من با توست، دوست من، قوی باش رییس!

دیوید بکام هم که در زمان حضورش در منچستر، فرگوسن به او کفش پرتاب کرده بود، برای مربی پیشین خود نوشت: به مبارزه ادامه بده رییس!

مایکل کریک که در منچستر شاگرد فرگوسن بود برای او نوشت: قوی باش رییس!

باشگاه لیورپول رقیب دیرینه منچستری ها نیز به مانند بسیاری از باشگاه ها نظیر چلسی، آرسنال، تاتنهام و نیوکاس برای الکس فرگوسن آرزوی سلامتی کردند.

در میان تمامی این پیام ها، آرسن ونگر که سال ها با فرگوسن قهر بود اما چندی پیش فرگوسن در یک حرکت فوق حرفه ای و اخلاقمدار در ورزشگاه اولدترافورد از او تقدیر کرد؛ بلافاصله بعد از پیروزی تیمش در لیگ برتر جزیره در میان خبرنگاران، اولین جمله اش آرزوی سلامتی برای سر الکس بود.

 

فرگوسن

 

"کنی داگلیش" لیورپولی نیز برای فرگوسن آرزوی سلامتی کرده بود. هواداران منچستر سیتی هم در جشن قهرمانی این تیم پارچه نوشته ای در دست داشتند که روی آن نوشته بودک فوتبال در کنار تو می ماند، فرگی! طبیعتا وقتی چهره ها و رقبای سنتی چنین واکنش های اخلاقمدارانه ای دارند، تکلیف سایر فوتبال دوستان چه در انگلیس و چه تمام دنیا نسبت به اسطوره یونایتدها روشن است.

فوتبال روزجهان و فوتبالی که در بیشتر نقاط دنیا به خصوص اروپا حرفه ای شده، درس های فراوانی را خارج از میدان مسابقه می دهد. درس هایی که فقط مختص یک رشته ورزشی نیست و می تواند رفتار صحیح را یاد بدهد.

اگر چه مردم ما به نوع دوستی و احساسات رقیق و شریف و سرعت همبستگی بسیار معروفند اما شاید اگر فرگوسن در جمع ما بود، در کنار همه این خوبیها باید چالش نه به عکس گرفتن های فرگوسن در بیمارستان را هم راه می انداختیم! یا اینکه عکس هایی از خانواده نگران او را لایک می کردیم تا با این قلب ها به او بگوییم دوستت داریم.

شاید اگر فرگوسن در کشور ما بود هر روز شاهد خبرها، مصاحبه ها خانواده، پزشکان، مسئولان و سلفی های مرتبط با او در بیمارستان بودیم یا اینکه از ما می خواستند برای همدردی با خانواده و آرزوی سلامتی برای او، عدد یک را به شماره ای ارسال کنیم تا بگوییم به یاد او هستیم!

دیدگاه تان را بنویسید