زهرا نعمتی: قولی بابت مدال نمی‎دهم

قهرمان دو دوره گذشته مسبابقات تیروکمان پارالمپیک با بیان اینکه حضور در بازی‎های آسیایی را در برنامه دارد، گفت: برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‎کنم اما قولی نمی‎دهم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زهرا نعمتی درباره انتخابش به عنوان برترین ورزشکار سال ۲۰۱۷ جهان در بخش پاراتیروکمان گفت: من همراه با چهار ورزشکار دیگر کاندیدای کسب این عنوان معرفی شدم. البته فدراسیون جهانی هنوز از طریق سایت خود و به صورت رسمی نتیجه رای گیری برای این انتخاب را اعلام نکرده است. ظاهرا در یک مراسم افتتاحیه، ورزشکارانی که بیشترین آرا را به خود  اختصاص داده اند، معرفی شدند و بر همین اساس گفته شده من به عنوان برترین پارا کماندار انتخاب نشدم. 

وی با تاکید دوباره براینکه هنوز فدراسیون جهانی نتیجه این انتخابات را به طور رسمی اعلام نکرده است، تصریح کرد: در هر صورت خوشحالم که بتوانم مردم را خوشحال کنم. اگر افتخاری به دست می آید به دست مردم رقم می خورد. 

این پاراکماندار که مدال طلای مسابقات تیروکمان دو دوره گذشته بازی های پارالمپیک را در اختیار دارد در مورد روند تمرینات خود نیز توضیح داد و گفت: در جزیره کیش و زیر نظر مربی شخصی ام پیگیر تمریناتم هستم. البته قرار نیست در سال جاری در رویدادی شرکت کنم اما سال آینده مسابقات زیادی برگزار می شود که در صورت مهیا بودن شرایط در آنها شرکت می کنم. مسابقات جام جهانی و آسیایی از جمله این رقابت ها هستند. 

نعمتی در پاسخ به این پرسش که «اولویت شما مسابقات برگزار شده در بخش تیروکمان است یا پاراتیروکمان؟»، گفت: اولویت من ایران است و پرچم کشورم؛ تلاشم این است که در هر دو بخش و برای هر دو تیم ملی به میدان بروم. بر همین اساس به طور جدی پیگیر تمریناتم هستم. مربی ام برنامه هایی برای تمریناتم پیش بینی کرده که طبق آن پیش می روم.

این ملی پوش تیروکمان که در بازی های المپیک ریو نیز حضور داشت در مورد اینکه «برنامه اش برای حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی چیست؟»، گفت: به هر حال این دو رویداد از مهمترین رویدادهایی است که سال آینده برگزار می شود. در صورت امکان می خواهم در هر دو رویداد شرکت کنم. باید جلساتی با مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک داشته باشم. البته در مورد بازی های آسیایی و اینکه ورود به این بازی ها چگونه است، اطلاعات زیادی ندارم. فقط بر اساس اطلاعاتی که مربی ام در اختیارم گذاشته است، حضور در این بازی ها مانند بازی های المپیک نیاز به کسب سهمیه ندارد.

«طی ماه های آینده مدیریت فدراسیون تیروکمان با برگزاری انتخابات تغییر می کند. برای همراهی تیم ملی تیروکمان به خصوص برای حضور در بازی های آسیایی، قبل از انتخابات هم اقدامی جهت مذاکره با مسئولان فدراسیون انجام می دهید یا انجام آن را به بعد از انتخابات موکول می کنید؟»، نعمتی در پاسخ به این پرسش گفت: قبل از انتخابات اقدامی انجام نمی دهم اما در مجموع هم برنامه هایم را با کمیته ملی المپیک پیش می برم. 

این ملی پوش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «شما مدال طلا بازی های پاراآسیایی را در اختیار دارد. بر این اساس و برای اولین حضور در بازی های آسیایی چه هدفی به لحاظ کسب مدال دارید؟»، گفت: فکر می کنم اینکه یک پارالمپین در جمع المپین ها حاضر شود و با آنها رقابت داشته باشد، خودش ارزش زیادی داشته باشد. البته که همیشه و در هر شرایطی تلاشم برای کسب بهترین نتیجه است اما هیچ وقت هم قولی نمی دهم. 

وی تصریح کرد: همیشه خوب تمرین کردن و ناامید نشدن در دستور کار من است.  در ورزش و به خصوص تیروکمان اصلا نمی توان نتیجه ای را پیش بینی کرد. نتیجه گیری در ورزش به عوامل زیادی بستگی دارد و حتی عوامل محیطی هم می تواند در آن تاثیرگذار باشد به خصوص که من در فضای باز پیگیر تمریناتم هستم. درکل اینکه پیش بینی سخت است اما با این حال همیشه تلاشم برای کسب بهترین نتیجه بوده است. 

زهرا نعمتی همچنین در مورد مربی خود که این روزها زیر نظر وی و در جزیره کیش پیگیر تمریناتش است و اینکه این مربی چه کسی است؟، گفت: زیر نظر مربی شخصی ام که یک مربی ایرانی است، تمریناتم را دنبال می کنم. به زودی وی را معرفی می کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید