محمد بنا: سوریان دینش را ادا کرده/شرایط فعلی کشتی خوب نیست

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همانطور که بعد از المپیک گفتم می‌خواهم به این حالت بازنشستگی‌ام ادامه بدهم و کشتی را همین‌طوری ببینم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بنا در حاشیه افتتاح مجتمع ورزشی حمید سوریان گفت: این یک اتفاق زیبا بود که باید از باعث و بانی آن تشکر کرد. به نظرم سوریان استحقاق این موضوع را داشت، من قبلا اینجا را ندیده بودم و فکر می‌کردم یک خانه کشتی معمولی وجود دارد اما زمانی که به اینجا آمدم شوکه شدم.

وی درباره دوری‌اش از کشتی پس از المپیک ریو تصریح کرد: من هرگز از کشتی دور نبودم بلکه همه مسابقات و شرایط را پیگیری می‌کردم. من در حال حاضر در شهریار زندگی می‌کنم و گاهی اوقات به کلاس‌های تمرینی هم می‌روم، امیدوارم شرایط کشتی خوب شود هرچند که شرایط این رشته را در حال حاضر خوب نمی‌بینم.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: این شرایط که گفتم چه به لحاظ مدیریت و چه امکانات است که باید به سود کشتی باشد اما من کشتی را قوی نمی‌بینم.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا مشکل از کادرفنی است گفت: نمی‌دانم من به عنوان یک تماشاگر و به خاطر سابقه‌ای که دارم معتقدم شرایط فعلی خوب نیست امیدوارم هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی کارشناسی و بررسی بیشتری صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: کشتی 2 میدان سخت در سال بعد یعنی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد و پس از آن نیز المپیک 2020 پیش روی ما است که میدان سختی است. من دیدم که کشورهای آسیایی در حال کار و تلاش هستند، همچنین قوانین و اوزان نیز تغییر کرده که یکسری به نفع ما و یکسری به ضرر ما است. به هر حال باید قوانین را اجرا کنیم و امیدوارم هرچه زودتر کشتی‌گیران خود را با این شرایط تطبیق دهند تا در المپیک توکیو موفق شوند. به نظرم کار کشتی ایران در المپیک سخت است.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شرایط حمید سوریان گفت: حمید باهوش است و خودش را به خوبی می‌شناسد به نظرم ذهن او از کشتی دور شده است زمانی که سوریان به کشتی بیاید همه توقع دارند او مانند گذشته حرف اول را بزند، فکر نمی‌کنم حمید سوریان و قاسم رضایی در شرایط کنونی بتوانند به کشتی بازگردند و همچنین دلشان بخواهد که این اتفاق بیفتد. سوریان شاید هر هفته 2-3 جلسه تمرین می‌کند اما کار در عرصه قهرمانی خیلی سخت است او در طول 10-12 سال گذشته دینش را به کشتی ادا کرده و نباید آنها را در رودربایستی قرار دهیم چون کارشان خیلی سخت است.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت او به تیم ملی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: نه همانطور که بعد از المپیک گفتم می‌خواهم به این حالت بازنشستگی‌ام ادامه بدهم و کشتی را همین‌طوری ببینم.

وی در واکنش به این موضوع که اگر فدراسیون خواهان بازگشت او باشد چه تصمیمی می‌گیرد، عنوان کرد: خیر چون شرایطی که می‌خواهم نه با این فدراسیون جور در می‌آید و نه من می‌توانم کار کنم، ضمن اینکه سن و سالم به اندازه‌ای رسیده که فدراسیون افراد بالای 60 سال را بازنشسته می‌کند و من هم تقریبا در این شرایط هستم.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی درباره سرمربیگری رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون در تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: چرا خادم نمی‌تواند سرمربی تیم ملی باشد، شما جنبه منفی این موضوع را نگاه نکنید، رئیس فدراسیون حق دارد با هر کسی که می‌تواند کار کند، اگر کمیته فنی تشخیص داده است خادم سرمربی باشد بنابراین او خودش در این باره ریسک می‌کند، خادم رئیس فدراسیون یعنی بالاترین مرجع این نهاد است، اگر او 5 پله پایین‌تر بیاید و سرمربی باشد و شکست رقم بخورد گردن او می‌افتد، الان هم با این شرایطی که کشتی آزاد دارد پیش‌بینی موفقیتش سخت است.

بنا درباره کادرفنی تیم کشتی فرنگی و اینکه عنوان می‌شود علی اشکانی عملکرد ضعیفی دارد گفت: اشکانی جوان است و باید به او وقت داده شود، شما ببینید بعد از المپیک 2012 لندن تا الان چند نفر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شده‌اند. ما در این سال‌ها همه بزرگان کشتی فرنگی را سوزانده‌ایم، واقعا چرا باید این‌گونه باشد؟ چرا اجازه ندادند چمن‌گلی که سال 2013 کارش را شروع کرد ادامه دهد؟ زمانی که سیم‌خواه سرمربی جوانان شد و در سال سوم حضورش که قرار بود نتیجه‌گیری کند او را از سمت خود برداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشتی آزاد چنین کاری را نکردیم و محمد طلایی بازهم در راس کادرفنی است چرا در کشتی فرنگی این شرایط وجود ندارد. به نظرم باید به اشکانی زمان بدهند و پشت او بمانند. همچنین بزرگان کشتی فنی به تقویت کادر این تیم کمک کنند. رسول جزینی و جمشید خیرآبادی که باید همیشه در کشتی فرنگی باشند و الان می‌توانند کمک کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید