سلطانی‌فر: در وقت مقتضی بودجه رشته‌های مادر افزایش می‌یابد

مسعود سلطانی فر با حضور در دومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا گفت: با توجه به استعدا های خوبی که در دوومیدانی داریم باید در المپیک توکیو به مدال برسیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی فر با حضور در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در جمع خبرنگاران در مورد ارزیابی خود از این مسابقات اظهار کرد: به جامعه ورزش، قهرمانان و فداراسیون این رشته به خاطر میزبانی این رویداد تبریک می‌گویم. من فکر می‌کنم برگزاری این رویداد می‌تواند به ما کمک کند تا بتوانیم در جهت توسعه و رشد این رشته قدم های خوبی برداریم.
او افزود: به هر حال دوومیدانی در میان رشته‌های مادر تنها رشته‌ای است که در  المپیک مدال داریم. با توجه به ارزیابی ما از این رشته در رشته‌های مختلف دوومیدانی مثل پرتاب‌ها و پرشها استعدادهای خوبی را خصوصاً در نقاط محروم و دور افتاده داریم. اگر برنامه‌ریزی دقیقی در ۳ تا ۴ سال آینده داشته باشیم کسب مدال در این رشته دور از ذهن نیست.
او ادامه داد: ما باید بتوانیم به جز  مدالی که در پرتاب دیسک لندن گرفتیم، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته‌های دیگر دوومیدانی نیز مدال کسب کنیم. برخی از ورزشکاران دوهای سرعت ما نتیجه‌های خوبی را در رویدادهای بزرگ کسب می کنند و آنها حتی در این مسابقات نیز مدال طلا کسب کردند.
سلطانی‌فر افزود: من فکر می‌کنم که ان شاءالله در آینده نه چندان دور در رشته های مختلف دوومیدانی خبرهای خوشی را برای مردم داشته باشیم.
وزیر ورزش گفت: مربیان خوبی را برای دوومیدانی به کار گرفته‌ایم و اردوهای مناسبی را نیز طراحی کردیم تا از همین الان قدم خوبی را برای بازی های جاکارتا برداریم و ان‌شاءالله به هدف بزرگ خود المپیک ۲۰۲۰ توکیو برسیم.
سلطانی فر گفت: ما فکر می‌کنیم باید در رشته‌های مادر کار ویژه و بلند مدت خوبی داشته باشیم. همچنین همانطور که والیبال را توانستیم از سطح آسیا به سطح جهان برسانیم، در رشته های تیمی دیگر مثل هندبال و بسکتبال نیز این برنامه‌ریزی را داریم و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا این دو رشته تیمی را هم برای ۵ تا ۶ سال آینده به وضعیت مطلوب برسانیم و از حد آسیا به بالاتر ارتقا دهیم.
او در ادامه گفت: با توجه به استعدادها و فیزیک خوبی که در بین جوانان و نوجوانان کشور در رشته دوومیدانی وجود دارد برنامه‌ریزی کردیم تا حتماً در جاکارتا حرفی برای گفتن داشته باشیم. همچنین در المپیک توکیو نیز هدف این است که در این رشته روی سکو برویم.

 مسعود سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا بودجه ورزش مادر افزایش خواهد یافت یا خیر گفت در وقت مقتضی حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا مراسم اهدای مدال بخش دختران در ماده ۶۰ متر با مانع برگزار شد. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا مدال‌های این بخش را اهدا کردند. در این روز فریبا محمدیان نیز برای اهدای مدال دختران به سالن آمد.
دومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در بخش مردان در حال برگزاری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید