وضعیت کلی مهدی خوب است

آخرین وضعیت قائدی پس از تصادف خونین/ سطح هوشیاری خوب است/ عکس

پزشکان مهدی قائدی درباره آخرین وضعیت این بازیکن استقلال صحبت کردند و وضعیت او را رو به بهبود دانستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بامداد امروز (دوشنبه) مهدی قائدی به همراه دوستانش در مسیر بوشهر دچار سانحه رانندگی شدند. در حال حاضر مهدی قائدی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری است. علیرضا باقری، رییس بخش پیوند اعضای بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز درباره آخرین وضعیت قائدی اظهار کرد: کبد قائدی عمل شده است و فعلا کبد او نیاز به پیوند ندارد. الان هم در ICU به سر می‌برد. در حال حاضر فقط کبد قائدی عمل شده و طحالش هم تخلیه شده است. وضعیت او رو به بهبود است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قائدی می‌تواند به تهران منتقل شود، گفت: این کار اصلا لزومی ندارد. همه کارهایی که باید برای قائدی انجام می‌شده، انجام شده است. کسی که کبدش عمل شده صلاح نیست که چه به صورت زمین چه به صورت هوایی به جای دیگری منتقل شود. او در حال حاضر زیر بهترین دستگاه‌ها است و همان کاری که در تهران می‌خواست انجام شود در بوشهر انجام شده است. در حال حاضر زود است که او حتی به بخش منتقل شود.

سید مجید حسینی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره آخرین وضعیت قائدی اظهار کرد: مادر قائدی و باشگاه استقلال به ما تاکید کردند که به هیچ وجه خبری درباره وضعیت قائدی به کسی ندهیم اما او در حال حاضر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر تحت درمان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت قائدی به شکلی است که به تهران منتقل شود گفت: در حال حاضر امکان انتقال قائدی وجود ندارد چون سلامتش به خطر می‌افتد و در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی می‌توان او را تهران منتقل کرد. او در حال حاضر در ICU به سر می‌برد. قائدی یک خونریزی داخلی داشت که با عمل جراحی رفع شد. خوشبختانه وضعیت کلی قائدی خوب است.

به گزارش جی پلاس، همچنین امید قائدی درباره آخرین وضعیت مهدی قائدی، اظهار داشت: تنها جایی که در بدن مهدی صدمه دیده، کبد اوست و کبد هم یکی از نقاط حساس بدن است. پس از اینکه عمل جراحی مهدی با موفقیت و خوب انجام شد، هوشیاری کامل خود را به‌دست آورده، اما دستگاه به او نصب کردند که مبادا خودش را تکان بدهد. این دستگاه‌ها را به او نصب کردند که اگر یک لحظه بخواهد تکان بخورد، دستگاه او را کنترل کند تا مشکل از این حادتر نشود، اما هوشیاری مهدی الان خوب و کامل است.

وی افزود: اگر خدایی نکرده مهدی اعضای بدنش را تکان بدهد، امکان این وجود دارد که بخیه‌های او پاره شود. از صبح امروز بحث طحال را مطرح کردند که شایعه است، اعضای بدن مهدی کاملاً سالم هستند.

عموی مهدی قائدی، بازیکن تیم استقلال در خصوص حضور پدر و مادر او در بوشهر، گفت: برادرم (پدر مهدی قائدی) پنجشنبه در بوشهر بود که اگر خدا بخواهد او را از خدمت سربازی معاف کند و پس از آن به شیراز رفت. آقای پندار توفیقی و مادر مهدی قائدی که تهران بود فکر می‌کنم تا یک ساعت دیگر به بوشهر برسند. ساعت 18:30 بود که با آقای توفیقی صحبت می‌کردم، او گفت که مهدی مثل پسر خودم است و همان‌طور که پیش شما عزیز بوده، پیش من هم عزیز است.

قائدی با اشاره به تلاش باشگاه استقلال برای انتقال این بازیکن به تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل از ناحیه کبد است، نمی‌شود خیلی او را تکان داد. پزشکان گفتند چون جای حساس است روز به روز و ساعت به ساعت باید جلو برویم، نمی‌شود مهدی از بوشهر تکان بخورد. شاید در روزهای آینده امکان انتقال او وجود داشته باشد، اما الان نه.

وی در پایان یادآور شد: از همه مردم ایران و هواداران استقلال که پیگیر وضعیت برادر زاده‌ام بودند، تشکر می‌کنم. از مردم هم می‌خواهم که برای او دعا کنند.

دیدگاه تان را بنویسید