فیلمی درباره دوپینگ سازمان یافته روسیه نامزد اسکار شد

فیلم ایکاروس که در رابطه با دوپینگ سازمان یافته در روسیه است نامزد جایزه اسکار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیلم ایکاروس که مستند داستانی درباره دوپینگ سازمان یافته در روسیه است و توسط بریان فوگل آمریکایی ساخته شده، نامزد اسکار شد. ساختن این فیلم دو سال به طول انجامید. در این مستند نشان داده شده چگونه روسیه با دوپینگ سیستماتیک دچار بحران  شد و از برخی مسابقه‌های بین‌المللی ورزشی محروم شد.

ورزشکاران روس در المپیک زمستانی 2018 امسال نیز به صورت مستقل شرکت خواهند کرد.

در ابتدای این  مستند فوگل شخصیت اول فیلم قصد دارد داستانی درباره تجارب خود از داروهای نیروزا را نقل کند. برای این کار از لانس آرمسترانگ، دوچرخه‌سوار معروفی که 7 بار قهرمان تور دو فرانس شده بود و به دلیل دوپینگ تمامی مقام‌هایش را از دست داد، الهام گرفت.

فوگل که درباره دوپینگ کنجکاو است از یک متخصص ضد دوپینگ آمریکایی برای دوپینگ کردن در یک مسابقه آماتور دوچرخه‌سواری کمک می‌گیرد. این متخصص او را به گریگور دیمیترف رییس آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه معرفی می‌کند. دیمیترف فردی است که افشاگری‌هایی درباره دوپینگ سازمان یافته روسیه به نیویورک تایمز کرده است و به کمیته بررسی وادا کمک کرده تا شواهدی درباره دوپینگ در روسیه کسب کنند.  رودچگوف در این فیلم می‌گوید: من باور نمی‌کنم که بازیهای المپیک بدون کمک داروها انجام شوند.

او همچنین در این فیلم اعتراف می‌کند که زمانی به ورزشکاران روس کمک کرد تا با استروئید دوپینگ کنند.

یکی از عوامل فیلم در توئیتر خود درباره آن نوشت: این فیلم یک امپراطوری را خراب می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید